سخت‌افزار

تصاویری از برد کارت گرافیک GeForce RTX 3090 رویت شد

تصاویری از برد کارت گرافیک GeForce RTX 3090 رویت شد

اگر اخبار دنیای سخت‌افزار را دنبال می‌کنید به احتمال زیاد شما هم منتظرید تا انویدیا در اولین روز از ماه سپتامبر، از کارت‌های گرافیکی نسل جدید خود مبتنی بر معماری Ampere رونمایی کند. هر چه به این تاریخ نزدیک‌ می‌شویم بر تعداد شایعات و اخباری که پیرامون این خانواده جدید از کارت‌های گرافیک قدرتمند انویدیا به بیرون درز می‌کند نیز افزوده می‌شود.

امروز برای نخستین بار تصاویری از برد (PCB) منسوب به کارت‌ گرافیک GeForce RTX 3090 در شبکه‌های اجتماعی رویت شد. این کارت گرافیک طبق انتظار باید به عنوان جانشین مدل RTX 2080Ti به بازار عرضه شود و پس از آن احتمالا RTX 3080 قرار خواهد گرفت. تصاویر منتشر شده به طراحی سفارشی Colorful، یکی از همکاران تجاری انویدیا مربوط می‌شود. متاسفانه برای پنهان ماندن اطلاعات مهم پردازشگر گرافیکی به‌کار رفته در این کارت گرافیک، بسیاری از بخش‌های برد تار شده و بر روی سطح تراشه نیز لیبل مربوط به یکی از پردازنده‌های اینتل را چسبانده‌اند!

در اطراف پردازشگر گرافیکی می‌توان 11 ماژول حافظه GDDR6X را مشاهده کرد که در فاصله بسیار نزدیکی به تراشه قرار گرفته‌اند. تفاوت دیگری که می‌توان در خصوص طراحی برد این کارت گرافیک به آن اشاره کرد، تغییرات صورت گرفته در طراحی زبانه NVLink است. در ادامه می‌توانید تصاویری از این کارت گرافیک که امروز در شبکه اجتماعی ردیت منتشر شده است را مشاهده کنید.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید