نرم‌افزار

آپدیت جدید مایکروسافت امکان انتخاب GPU در ویندوز 10

آپدیت جدید مایکروسافت امکان انتخاب GPU در ویندوز 10

به‌روزرسانی جدیدی که مایکروسافت برای ویندوز 10 ارائه می‌کند از یک بخش انتخاب GPU بهره خواهد برد که به کاربر و سیستم عامل این اجازه را می‌دهد که با توجه به سناریوهای مختلف، بهترین پردازشگر گرافیکی موجود را انتخاب کنند. بیلد 20190 ویندوز 10 که پیش از نسخه نهایی این به‌روز‌رسانی در دسترس قرار می‌گیرد ویژگی مذکور را به دو روش ارائه می‌دهد.

در روش اول یک لایه در سطح سیستم عامل است که به‌صورت خودکار بهترین پردازشگر گرافیکی موجود را برای وظیفه‌ای که مدنظر دارید انتخاب می‌کند. برای مثال، اگر از یک پردازنده مجهز به تراشه گرافیکی مجتمع و همچنین یک کارت گرافیک اختصاصی برخوردار باشید و یک بازی را اجرا کنید، ویندوز 10 به‌صورت خودکار و با توجه به توان پردازشی مورد نیاز، بهترین گزینه را انتخاب می‌کند. اما برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی و یا تماشای محتوای معمولی که به توان پردازشی زیادی احتیاج ندارند، سیستم عامل تراشه گرافیکی مجتمع را ترجیح می‌دهد.

با این حال، اگر به انتخاب GPU توسط سیستم عامل چندان اعتماد ندارید این امکان وجود دارد که به‌صورت دستی هر کدام از پردازشگرهای گرافیکی که مدنظر دارید را برای یک اپلیکیشن خاص فعال کنید. بدین ترتیب کافیست از طریق پنل تنظیمات در بخش تنظیمات گرافیک، این تغییرات را اعمال کنید.

ویژگی انتخاب پردازشگر گرافیکی در ویندوز 10 به‌خصوص در لپ‌تاپ‌هایی که به صورت پیش‌فرض از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای کاهش مصرف باتری بهره نمی‌برند بسیار کارآمد خواهد بود. بدین ترتیب با توجه به توان پردازش گرافیکی مورد نیاز، بهترین گزینه توسط سیستم عامل انتخاب می‌شود تا نه تنها عملکرد سیستم دچار اختلال نشود، بلکه مصرف باتری نیز در حد بهینه‌ای باقی بماند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید