سخت‌افزار

گیگابایت پاورهای جدید با فرم فاکتور کامپکت را عرضه کرد

گیگابایت پاورهای جدید با فرم فاکتور کامپکت را عرضه کرد

گیگابایت از سه پاور جدید خود با طراحی جمع‌وجور رونمایی کرد. سه پاور P750GM، P550B و P450B این کمپانی به ترتیب از ظرفیت 750، 550 و 450 واتی بهره برده و از نظر بهینگی نیز در رده 80 پلاس گلد و برنز قرار می‌گیرند. گیگابایت طراحی مدار الکتریکی را در این پاورهای جدید بهبود داده است و این موضوع به کاهش ابعاد کلی پاورها کمک زیادی کرده است.

پاور 750 واتی جدید از طول 14 سانتی‌متری برخوردار بوده و عملکرد و پایداری پاور نیز نسبت به گذشته بهبود یافته است. ابعاد کوچک این پاور برای افرادی که به استفاده از کیس‌هایی با طراحی جمع‌وجور تمایل دارند، مزیت مناسبی به همراه دارد. بدین ترتیب این افراد نیز می‌توانند از سخت‌افزارهای مورد نیاز خود استفاده کنند.

پاور P750GM به کاربران اجازه می‌دهد تا از کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های رده بالا بهره ببرند و در خصوص میزان توان مورد نیاز در سیستم خود، هیچ نگرانی نداشته باشند. خازن اصلی استفاده شده در این پاور ساخت ژاپن است و بهینگی نرخ تبدیل پاور نیز بالاتر از 90 درصد است. این موضوع به گیمرها و کاربران حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا بدون صرف هزینه زیاد، از یک پاور کارآمد با تامین توان پایدار بهره‌مند شوند.

طراحی کاملا ماژولار در این پاور به کاربر امکان می‌دهد تا فقط همان کابل‌هایی که نیاز دارد را متصل کند. P750GM یک کابل اتصال برق پردازنده 8+8 و 4+8 را ارائه می‌دهد که توسط مادربردهای میان‌رده و بالارده پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، پاور جدید گیگابایت از قابلیت توقف فن بهره می‌برد که در حالت استندبای و یا زمانی که مصرف توان به کمتر از 20 درصد می‌رسد، به پاور اجازه می‌دهد فن‌ها را خاموش کند.

دو پاور P550B و P450B نیز به ترتیب ظرفیت 550 و 450 واتی را ارائه می‌دهند و هر دو از بهره‌وری 80 پلاس برنز برخوردارند. این دو پاور نیز از حداکثر بهینگی نرخ تبدیل بالاتر از 85 درصد بهره می‌برند و فن بزرگ 12 سانتی‌متری آنها با بلبرینگ‌های هیدرولیکی، از نظر میزان خنک‌کنندگی و کاهش سروصدا، عملکرد خوبی دارد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید