سخت‌افزار

تصاویری از کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3090 ایسوس رویت شد

تصاویری از کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3090 ایسوس رویت شد

کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا مبتنی بر پردازشگرهای گرافیکی Ampere به زودی روانه بازار می‌شوند و این روزها شاهد درز جزئیات مختلفی در خصوص سه محصول احتمالی در این سری جدید هستیم. در همین راستا، به‌تازگی تصویری واقعی از کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3090 ایسوس به بیرون درز کرده است.

خوب است بدانید که در ماه جولای، تصاویر رندر شده از کارت گرافیک RTX 3080 Ti منتشر شده بود. کارت گرافیک جدید ایسوس از زبان طراحی مشابه با سایر محصولات سری ROG Strix بهره می‌برد و المان‌های فلزی براق، نقش مهمی در ظاهر کلی کارت گرافیک ایفا می‌کنند. خنک کننده در نظر گرفته شده در کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3090 ایسوس شامل یک هیت‌سینک آلومینیومی بزرگ از نوع Fin-Stack است که گرمای ایجاد شده توسط پردازشگر گرافیکی را با کمک سه فن با فناوری Axial ایسوس به بیرون انتقال می‌دهد.

کارت گرافیک جدید ایسوس در سرای راگ استریکس، سه اسلات ناقابل از کیس شما را اشغال می‌کند و در دسته کارت‌های غول‌پیکر جای می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد طراحی برد در دو کارت گرافیک RTX 3090 و RTX 3080 مشابه است، اما به هر حال مدل‌های سفارشی از RTX 3090 با سه ورودی برق 8 پین PCIe نیز دیده شده است. این در حالی است که مثلا کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازشگر گرافیکی RTX 3080، حداکثر از دو ورودی برق بهره می‌برند.

اگرچه دو کارت گرافیک RTX 3090 و RTX 3080 بر پایه یک تراشه مشابه توسعه یافته‌اند، اما تراشه GA102 از نظر حافظه و چینش هسته‌ها تفاوت‌هایی دارد. همچنین هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه برای طراحی بردهای سفارشی توسط شرکای تجاری انویدیا، تا حد محسوسی کاهش یافته است.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید