سخت‌افزار

تصاویر کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Founders Edition رویت شد

تصاویر کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Founders Edition رویت شد

به‌نظر می‌رسد روند انتشار شایعات مختلف در خصوص کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا پایانی ندارد. به‌تازگی تصاویری از نسخه فاندرز ادیشن کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3090 انویدیا در فضای مجازی رویت شده است که حتی یک کارت گرافیک بزرگ مانند نسخه فاندرز ادیشن RTX 2080 نیز در برابر آن مانند یک اسباب‌ بازی به‌نظر می‌رسد!

این کارت گرافیک جدید سه اسلات را در کیس شما اشغال می‌کند و به معنای واقعی کلمه غول پیکر است. خنک‌کننده طراحی شده برای آن تقریبا با شایعاتی که پیش‌تر منتشر شده بودند هماهنگی دارد و شامل دو فن خنک‌کننده و هیت‌سینک آلومینیومی بزرگ است که در تصاویر زیر می‌توانید به طور دقیق آنها را مشاهده کنید.

در دو تصویر فاش شده از کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Founders Edition، می‌توان طراحی PCB آن را هم مشاهده کرد که در این بخش نیز تقریبا شاهد ظاهری مطابق با شایعات قبلی هستیم. در واقع تنها تفاوتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در گذشته اعلام شد قیمت این کارت گرافیک احتمالا در محدوده 2000 دلاری قرار خواهد داشت، اما حالا گفته می‌شود که نسخه فاندرز ادیشن با قیمت 1400 دلاری قابل خرید خواهد بود.

متاسفانه مدتی هست که روند افزایش قیمت کارت‌های گرافیکی سرعت زیادی به خود گرفته است و همچنان منتظریم تا عملکرد کارت‌ها نیز نسبت به قیمت بهبود محسوسی پیدا کنند. البته این کارت گرافیک طول بسیار بلندی دارد و همین موضوع می‌تواند برای بسیاری از مادربردها و کیس‌ها مشکل ایجاد کند. به هر حال، اگر این تصاویر واقعیت داشته باشند، باید ببینیم راهکار خنک کننده در نظر گرفته شده برای این کارت گرافیک تا چه حدی توانمند است و چه تاثیری بر روی سیاست‌های قیمت‌گذاری شرکای تجاری انویدیا خواهد گذاشت.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید