سخت‌افزار

تولید انبوه Snapdragon 855 در سه‌ماهه پایانی سال جاری آغاز خواهد شد

Snapdragon 855

در حالی که به سه‌ماهه چهارم و پایانی سال 2018 نزدیک می‌شود هر روز اطلاعات بیشتری در خصوص چیپست جدید کوالکام Snapdragon 855 منتشر می‌شود. این پردازنده با معماری 7 نانومتری خود قرار است سطح جدیدی از کارایی را برای محصولات پرچمدار اندرویدی به ارمغان آورد.

ماه پیش، گزارشی عجیب و غافلگیر کننده منتشر شد که نشان می‌داد تولید انبوه چیپست اسنپدراگون 855 از ماه ژوئن سال جاری آغاز خواهد شد. امروز نیز گزارشی جدید منتشر شده که ظاهرا ادعای قابل باورتری را ارائه می‌دهد. براساس این گزارش تولید انبوه چیپست جدید و قدرتمند کوالکام در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

اگرچه در این گزارش دقیقا به اسمی از این چیپست برده نشده، اما باتوجه به اینکه از چیپ اسنپدراگون نسل بعد صحبت شده به احتمال زیاد مقصود همین چیپست بوده است.

براساس گزارش دوم که از سوی وب‌سایت وین‌فیوچر منتشر شده است، کوالکان قرار است چیپست Snapdragon 855 را به همراه واحد پردازش عصبی یا NPU عرضه کند. پیش‌تر اپل و هواوی (Kirin 970) نیز از این واحد پردازشی در چیپست‌های جدیدشان استفاده نمودند و حالا انتظار می‌رود کوالکام در چیپست جدید چند هسته را برای پردازش عصبی اختصاص دهد. بدین ترتیب می‌توان شاهد کاهش فشار کاری بر روی CPU، GPU و DSP بود.

در حال حاضر نیز کوالکام پکیج بسیار فشرده و جمع و جوری را در چیپست اسنپدراگون 845 گرد هم آورده است. مدتی هست چیپست‌های اسنپدراگون به پردازنده‌های سیگنال دیجیتال(DSP) مجهز شده‌اند و به همین دلیل این چیپست‌ها از توان پردازشی بهینه و به مراتب بالاتری نسبت به نسل‌های پیشین برخوردار می‌باشند.

باید منتظر ماند و دید آیا کوالکام قرار است چیپست اسنپدراگون 855 خود را با ساختاری کاملا متفاوت با آنچه در پردازنده‌های هواوی و A11 اپل بکار رفته است، عرضه کند و یا همان ترکیب تکراری را این بار نیز مورد استفاده قرار خواهد داد.

 

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید