سخت‌افزار

جزئیات دو مادربرد PRIME Z490-P و Z490-A ایسوس فاش شد

جزئیات دو مادربرد PRIME Z490-P و Z490-A ایسوس فاش شد

اخیرا شایعاتی مبنی بر تلاش اینتل برای معرفی چیپست جدید Z490 به گوش می‌رسد و طی هفته‌های گذشته تصاویری از مادربردهای PRIME Z490-P و Z490-A ایسوس به بیرون درز کرده بودند. این دو مادربرد برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دهم اینتل موسوم به Ice Lake به بازار عرضه خواهند شد. مانند همیشه، پردازنده‌های جدید اینتل به همراه چیپست جدید معرفی می‌شوند و به نظر می‌رسد ایسوس طراحی محصولات خود مبتنی بر این چیپست جدید را به مرحله نهایی رسانده است.

این کمپانی تصاویر مادربردهای مبتنی بر چیپست Z490 را در صفحه مادربردهای سری Z390 PRIME خود منتشر کرد. مانند طراحی‌های قبلی مادربردهای ایسوس، مادربرد جدید PRIME Z490-P نیز احتمالا با هدف جلب رضایت کاربرانی با بودجه محدود به بازار عرضه خواهد شد. ایسوس برای پایین نگه داشتن قیمت، برخی امکانات مانند هیت‌سینک اختصاصی VRM را حذف کرده است. این موضوع نشان دهنده رده پایین بودن VRM نیز هست. از سوی دیگر، تراشه صوتی به کار رفته در این مادربرد یک نمونه بسیار ساده و ابتدایی است.

PRIME Z490-P اما در بخش اتصالات امیدوارکننده به نظر می‌رسد؛ این مادربرد دو اسلات M.2 و دو اسلات PCIe 3.0 x16 را ارائه می‌دهد. سایر اسلات‌های توسعه نیز از نوع 1x هستند. مادربرد Z490-A اما از ساختار حرفه‌ای‌تری برخوردار بوده و دارای هیت‌سینک‌های بزرگتر برای حداقل یکی از اسلات‌های M.2 و سه اسلات PCIe 3.0 x16 است. علاوه بر این، سه اسلات PCIe 3.0 1x نیز بر روی این مادربرد ارائه شده است. تراشه صوتی و سایر اجزای مربوط به این بخش نیز نسبت به مدل PRIME Z490-P به مراتب مرغوب‌تر هستند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید