سخت‌افزار

مادربردهای چیپست B550 در تاریخ 27 خرداد عرضه می‌شوند

مادربردهای چیپست B550 در تاریخ 27 خرداد عرضه می‌شوند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده کمپانی AMD قصد دارد مادربردهای مبتنی چیپست B550 خود را در تاریخ 27 خرداد به بازار عرضه کند. همچنین انتظار می‌رود این مادربردها در تاریخ 1 خرداد رسما معرفی شوند. به گزارش منابع اطلاعاتی وب‌سایت WCCFTech، این مادربردهای جدید سرانجام یکسال پس از عرضه پردازنده‌های سری رایزن 3000 و مادربردهای چیپست X570، روانه بازار می‌شوند.

مادربردهای چیپست B550 قرار است به صورت بومی از رابط اتصال سریع PCIe 4.0 پشتیبانی کنند. آن دسته از کاربرانی که با توجه به قیمت بالای مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 امکان بهره‌گیری از سرعت بالای این رابط اتصال را نداشتند، با شنیدن این خبر قطعا خوشحال خواهند شد. مادربردهای جدید احتمالا از پردازنده‌های جدید رایزن نیز پشتیبانی خواهند کرد.

چیپست B550 بدون شک برای کاربرانی که قصد جمع کردن سیستمی مقرون به صرفه مبتنی بر پردازنده‌های قدرتمند رایزن را دارند، می‌تواند انتخابی عالی محسوب شود. شاید یکی از دلایلی که AMD را مجبور کرد عرضه این مادربردها را به تاخیر بیندازد، کسب حداکثر سود از مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 بوده است.

همچنین انتظار می‌رود با توجه به بهبودهای اعمال شده در بخش I/O و پیش‌نیازهایی که ارائه رابط اتصال PCIe 4.0 مورد استفاده قرار گرفته، مادربردهای B550 نسبت به نسل قبلی (B450) قیمت بالاتری داشته باشند. در واقع بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته می‌توان گفت مادربردهای جدید AMD احتمالا در بازه قیمتی 90 الی 150 دلاری قرار خواهند گرفت. این در حالی است که مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 در حال حاضر با قیمت حداقل 150 دلار و بالاتر در دسترس کاربران قرار دارند.

بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود مادربردهای چیپست بی550 ای‌ام‌دی با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل چهارم رایزن و رابط اتصال سریع PCIe 4.0 با پذیرش بهتری از سوی کاربران مواجه شود.

منبع: .techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید