سخت‌افزار

زمان احتمالی معرفی و عرضه نسل سوم پردازنده‌های Threadripper کمپانی AMD مشخص شد

زمان احتمالی معرفی و عرضه نسل سوم پردازنده‌های Threadripper کمپانی AMD مشخص شد

به تازگی یک منبع آگاه اطلاعاتی را منتشر کرده است که زمان احتمالی معرفی و عرضه نسل سوم پردازنده‌های Threadripper کمپانی AMD را مشخص می‌کند. بنا بر این اطلاعات، دست کم دو پردازنده از این سری در ماه میلادی نوامبر معرفی خواهند شد، و پس از چند روز در همین ماه عرضه و روانه بازار خواهند شد.

طبق اطلاعاتی که پیشتر نیز تایید شدند، کمپانی AMD این نسل از پردازنده‌های خود را با معماری Zen2 و اسم رمز Castle Peak معرفی خواهد کرد. افزون بر این، مشخصات فنی حاکی از برخورداری 24 هسته پردازشی برای ضعیف‌ترین مدل است. با این حال، در صورتی که یک مدل از پردازنده‌های نسل سوم Threadripper کمپانی AMD را تهیه کنید، دست کم برای ارزان‌ترین مدل آن 24 هسته پردازشی و 48 رشته پردازشی در کنار فناوری SMT در اختیار خواهید داشت.

بر خلاف اینتل، کمپانی AMD با سرعت به مراتب بیشتری نسبت به کمپانی اینتل تعداد هسته‌های پردازشی خود را افزایش می‌دهد. در سمتی دیگر، این کمپانی پردازنده‌های رده معمولی RYZEN خود را نیز بیش از پیش قدرتمندتر کرده که در جدیدترین سری یک مدل 16 هسته‌ای نیز عرضه خواهد شد. می‌توان گفت AMD به یک گام جلوتر رفته و مدل‌های 16 هسته‌ای را از لیست پردازنده‌های بالا رده خود حذف کرده است.

در بخش پشتیبانی نیز خریداران می‌بایست یک مادربرد جدید تهیه کنند. بنا بر اطلاعات موجود، مادربردهای موجود مانند سری X399 با پردازنده‌های نسل سوم اشاره شده سازگاری نخواهند داشت. از طرفی دیگر، مادربردهای سری TRX 40 که مخصوص این نسل خواهند بود، با پردازنده‌های نسل اول و دوم سازگاری نخواهد داشت.

برخی شایعات نیز حاکی از معرفی دو مدل پردازنده  3960X و 3970X از این نسل در روز پنجم ماه نوامبر و عرضه در روم 19 در سال میلادی جاری است. همچنین اطلاعات موجود مشخص می‌کنند که شرکت AMD تصمیم دارد تا در سال 2020 پردازنده دیگری را با نام Threadripper 3990X معرفی و عرضه کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید