سخت‌افزار

کمپانی‌های کیا و هیوندا به دنبال استفاده از صفحات خورشیدی در خودروهای خود هستند!

کمپانی‌های کیا و هیوندا به دنبال استفاده از صفحات خورشیدی در خودروهای خود هستند!

کمپانی‌های کیا و هیوندا در جدیدترین بیانیه خود اعلام داشته‌اند که قصد استفاده از صفحات خورشیدی در ساختار اتومبیل‌های خود را در سر داشته و قصد معرفی پنل‌های موجود را برای مدل‌های انتخابی از خودروهای خود دارند. صفحات اشاره شده قادرند تا انرژی الکتریسیته مورد نیاز جهت فراهم آوردن قابلیت حرکت اتومبیل را تولید و بر روی سقف خودروهای مربوطه قرار می‌گیرند. این صفحات از موتورهای محرک احتراق داخلی، هیبریدی و مبتنی بر باتری الکتریکی پشتیبانی کرده و با فراهم آوردن میزان توان اضافی، راندمان مصرف انرژی و مسافت حرکت اتومبیل را با بهبود و افزایش بیشتری همراه می‌سازند.

کمپانی هیوندا در حال توسعه صفحات خورشیدی فوق به‌منظور پشتیبانی از منبع توان اصلی خودروهای موجود است، زیرا پنل‌های اشاره شده به خودی خود جهت فراهم آوردن میزان توان مورد نیاز خودرو کافی نمی‌باشند. صفحات مذکور در حالت کلی نقش مکمل جهت بهبود مسافت پیموده شده و کاهش آلودگی هوا را ایفا می‌نمایند.

کمپانی هیوندا در حال کار بر روی سه نوع مختلف از سیستم‌های شارژ خورشیدی سقفی می‌باشد. اولین نسل از پنل‌های خورشیدی مبتنی بر ماده اولیه سیلیکون، دومین نسل مبتنی بر سطح نیمه شفاف و سومین نسل نیز بر پایه پوشش‌های خورشیدی سبک وزن توسعه پیدا می‌کنند. نسل اول و دوم از صفحات اشاره شده به دلیل ساختار خود بر روی سقف اتومبیل قرار می‌گیرند، در حالی که نسل سوم آن‌ها با عنایت به وزن سبک به عنوان پوششی بر روی بدنه اصلی خودرو نصب می‌شوند.

نسل اول از سیستم شارژ اشاره شده در اتومبیل‌های هیبریدی مورد استفاده قرار گرفته و صفحات آن بر روی سقف خودرو نصب می‌گردند. سیستم مذکور قادر است تا 30 الی 60 درصد از میزان انرژی باتری‌های اتومبیل را در هر روز شارژ نماید (با توجه به وضعیت فعلی آب و هوا ممکن است متفاوت باشد). نسل دوم سیستم در اتومبیل‌های مبتنی بر موتور احتراق داخلی مورد استفاده قرار گرفته و با اعمال صفحات شارژ در سان‌روف‌های پانورامیک خودرو، شفافیت سان‌روف اتومبیل در عین عملیات شارژ را حفظ و به انجام می‌رساند.

صفحات شارژ خورشیدی

در انتها نسل سوم سیستم شارژ موجود نیز در خودروهای دوستدار محیط‌زیست و ECO مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما فرآیند توسعه آن هم‌اکنون در مراحل مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات قرار دارد. گفته شده است که اولین نسل از سیستم معرفی شده پس از سال 2019 میلادی در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید