سخت‌افزار

ویژگی پارک خودکار اتومبیل‌های تسلا تا شش هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد

ویژگی پارک خودکار اتومبیل‌های تسلا تا شش هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد

مدیر عامل کمپانی تسلا، آقای ایلان ماسک در جدیدترین گفته خود اظهار داشته است که قابلیت پارک خودکار اتومبیل‌های این کمپانی تا شش هفته آینده آماده بهره‌برداری بوده و در اختیار همگان قرار می‌گیرد. قابلیت فوق که تحت عنوان Summon شناخته می‌شود خودروهای تولیدی توسط کمپانی تسلا را قادر می‌سازد تا به‌وسیله خود و بدون راننده، در محیط پارکینگ به گشت زنی پرداخته و با یافتن یک جای خالی، عملیات پارک را به‌صورت کاملاً خودکار به انجام رساند. علاوه بر آن امکان مشاهده و خوانش علامات پارکینگ نیز توسط سیستم مذکور میسر می‌باشد.

آقای ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده است که قابلیت Summon تا شش هفته آینده آماده استفاده می‌باشد. ویژگی مذکور در قالب یک به‌روزرسانی OTA به دست مصرف‌کنندگان محصولات کمپانی تسلا رسیده و با تمامی اتومبیل‌های تولید شده در دو سال اخیر سازگار می‌باشد (خودروهای مبتنی بر نسخه +V2 سخت‌افزار خودران).

این ویژگی در حالت کلی نسخه‌ای پیشرفته‌تر از قابلیت پارک دستی اتومبیل از بیرون و بدون نیاز به نشست در پشت فرمان خودرو توسط شخص به شمار می‌رود. سیستم مذکور ورود و خروج از نقاط پارک بسیار تنگ و کوچک را با سهولت بسیاری همراه می‌سازد. علاوه بر آن امکان حرکت اتومبیل‌های موجود در مسافت‌های کوتاه جهت تغییر موقعیت نقاط پارک را نیز با راحتی فراوانی مواجه می‌گرداند.

ویژگی پارک خودکار اتومبیل‌های تسلا

آقای ایلان ماسک در توییت خود اظهار داشته است که اتومبیل مبتنی بر قابلیت فوق می‌تواند به‌صورت کاملاً خودکار به موقعیت دستگاه تلفن همراه فرد حرکت کرده و صاحب خود را همانند یک حیوان اهلی کاملاً بی‌آزار دنبال نماید. علاوه بر آن امکان حرکت و کنترل خودرو به‌صورت از راه دور و از طریق اپلیکیشن نصب شده در تلفن همراه راننده نیز امکان‌پذیر می‌باشد (همانند یک ماشین کنترلی اسباب‌بازی، اما در ابعاد بسیار بزرگ‌تر)، در صورتی که دستگاه و اتومبیل بتوانند در مسیری مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

“قابلیت پیشرفته Summon کمپانی تسلا تا شش هفته آینده قابل بهره‌برداری می‌باشد! قابل دسترس در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزار OTA، لذا سازگاری آن با تمامی اتومبیل‌های تولید شده در دو سال اخیر تائید می‌شود (نسخه +V2 سخت‌افزار خودران).”

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید