سایر تکنولوژی‌ها

شاسی بلند جدید تسلا Model Y چهاردهم مارس رونمایی می‌شود

Model Y

اگر جزو آن دسته از طرفداران تسلا هستید که با هیجان زیادی منتظرند خودروی جدید این کمپانی را ببینند باید بگوییم به احتمال زیاد آرزوی شما تا دو هفته دیگر برآورده خواهد شد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به طور رسمی تایید کرد که این کمپانی قصد دارد کراس‌اور SUV جدید خود تحت عنوان Model Y را در تاریخ 14 مارس سال میلادی جاری معرفی کند.

این خودروی جذاب قرار است در استودیوی طراحی تسلا واقع در لس آنجلس به طور رسمی رونمایی شود. این خودروی تمام الکتریکی در واقع پنجمین محصولی است که کمپانی تسلا از زمان تاسیس خود، یعنی سال 2003 روانه بازار خواهد کرد. باتوجه به اطلاعاتی که تسلا تا به این لحظه از Model Y منتشر کرده می‌توان دریافت کرد که این خودروی شاسی بلند کاربردی 75 درصد از اجزای خودروی Model 3 را به ارث برده است.

مدل 3 در واقع مقرون به صرفه‌ترین خودروی تماما الکتریکی تسلاست که اکنون برای خرید مدل پایه آن باید 35 هزار دلار را پرداخت نمایید.

ماسک پیش‌تر اعلام کرده بود که شاسی بلند Model Y قرار است 10 درصد بزرگ‌تر و البته گران‌تر از مدل 3 باشد. همچنین مدل جدید نسبت به مدل 3 از قابلیت شارژدهی کمتری برخوردار بوده و این یعنی مسافت کمتری را می‌توانید با یک بار شارژ کامل باتری طی کنید. علاوه بر این نباید درهای خفاشی فوق‌العاده جذابی که در شاسی بلند Model X SUV به کار گرفته شدند را در مدل وای نیز انتظار داشته باشید.

همچنین به نظر می‌رسد این خودروی الکتریکی بدون هیچگونه آینه بغلی عرضه خواهد شد که هنوز در ایالات متحده غیرقانونی است اما تلاش‌هایی برای تغییر این قانون در حال انجام می‌باشد. سایر جزییات در خصوص مشخصات فنی و همچنین قیمت این خودروی SUV الکتریکی در مراسم رونمایی آن ارائه خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید