سخت‌افزار

هارد دیسک‌های 24 ترابایتی وسترن دیجیتال با فناوری EAMR

هارد دیسک‌های 24 ترابایتی وسترن دیجیتال با فناوری EAMR

کمپانی وسترن دیجیتال تقریبا چند سال است که محصولاتی مبتنی بر فناوری MAMR (ضبط مغناطیسی با کمک مایکروویو) را به بازار عرضه کرده و حالا به دنبال آن است که تکنولوژی‌های جدید ضبط مغناطیسی با کمک انرژی را در هارد دیسک‌های نسل جدید خود به کار گرفته و درایوهایی با ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالا را برای استفاده در دیتاسنترها ارائه کند.

این کمپانی قصد دارد از فناوری ضبط مغناطیسی با کمک انرژی یا EAMR در هارد دیسک‌های 18 و 20 ترابایتی خود استفاده کند. دلیل اینکه در این درایوها از تکنولوژی MAMR استفاده نمی‌شود این است که با توجه به شرایط این درایوها بهترین انتخاب نخواهد بود.

در واقع وسترن دیجیتال قصد استفاده از دو فناوری MAMR و HAMR (ضبط مغناطیسی با کمک گرما) در محصولات آینده‌اش را دارد اما این موضوع به شرایط این محصولات بستگی خواهد داشت. استفاده از تکنولوژی EAMR در درایوهای نسل جدید وسترن دیجیتال به این کمپانی اجازه ارائه ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالاتر و چگالی بیشتر را نسبت به سایر فناوری‌ها می‌دهد.

از سوی دیگر کمپانی سیگیت نیز با استفاده از فناوری HAMR خود چگالی بیشتری را ارائه می‌دهد. در این فناوری یک لیزر پلتر هارد دیسک را گرم نموده و چگالی ناحیه‌ای را افزایش می‌دهد. وسترن دیجیتال برای پیشی گرفتن از این کمپانی سرمایه‌گذاری هنگفتی را در توسعه انواع تکنولوژی‌های مبتنی بر EAMR انجام داده است. هارد دیسک‌های Ultrastar HC550 وسترن دیجیتال نخستین محصولات این کمپانی خواهند بود که به این فناوری مجهز می‌شوند.

هارد دیسک‌های 24 ترابایتی وسترن دیجیتال با فناوری EAMR

فناوری ضبط با کمک انرژی اگر چه تا حدی نقشه راه وسترن دیجیتال را دستخوش تغییر کرد اما رویکرد کلی این کمپانی همچنان مانند گذشته باقی مانده و تنها برخی از درایوهای ظرفیت بالای وسترن دیجیتال در آینده به این فناوری جدید مجهز خواهند بود.

در حال حاضر به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد با استفاده از فناوری EAMR (نوع MAMR) هارد درایوهای 24 و 30 ترابایتی را برای استفاده در دیتاسنترها طراحی کند. به گفته سیوا سیوارم، رئیس فعلی بخش تکنولوژی و استراتژی وسترن دیجیتال، درایوهایی با ظرفیت 50 ترابایت نیز در نقشه راه این کمپانی قرار داشته که البته برای تحقق چنین ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی، تکنولوژی‌های جدید و متناسبی نیز معرفی خواهد شد.

منبع: wccftech

دیدگاهتان را بنویسید