سخت‌افزار

ریز معماری Tremont از جانب کمپانی اینتل معرفی شد

ریز معماری Tremont از جانب کمپانی اینتل معرفی شد

امروز در کنفرانس Linley Fall Proccessor در سانتا کلارا، کمپانی اینتل اولین اطلاعات مرتبط با معماری جدید و تازه‌نفس خود تحت عنوان Tremont را فاش کرد. جدیدترین و پیشرفته‌ترین معماری پردازنده‌های رایانه‌های شخصی رده Low Power کمپانی اینتل که عنوان فوق را به خود اختصاص داده است در مقایسه با الگوی مشابه نسل پیشین بهبود کارایی چشمگیری را به ارمغان آورده و در نوع خود ارتقاء بزرگ و قابل توجهی محسوب می‌شود. آقای استفان رابینسون، معمار ارشد الگوی Tremont کمپانی اینتل در این باره گفته است:

“Tremont پیشرفته‌ترین معماری x86 تاکنون تولید شده از جانب کمپانی اینتل برای سیستم‌های رده توان پایین به شمار می‌رود. ما به‌منظور افزایش میزان بهره‌وری کارایی در سرتاسر محصولات، تمرکز خود را بر محدوده جدیدی از ویژگی‌های گوناگون و سربارهای پردازشی پیچیده، در عین حفظ قابلیت‌های مرتبط با شبکه، کلاینت، مرور و باتری قرار داده‌ایم. این الگو یک معماری کلاس جهانی سی‌پی‌‎یو طراحی شده برای بهسازی توان پردازشی در سیستم‌های کوچک و بسته‌بندی‌های توان اندک محسوب می‌شود.”

معماری نسل آینده Tremont قادر است تا در مقایسه با ریزمعماری‌های نسول پیشین x86، افزایش چشمگیری در فاکتور IPC را به‌صورت نسل به نسل به ارمغان آورد. از آنجایی که این الگو برای استفاده در سیستم‌های فشرده و کوچک طراحی و توسعه پیدا کرده است، پردازشگرهای مبتنی بر آن درزمینهٔ فراهم آوردن نوآوری‌های جدید و نوین در فرم فاکتورهای سخت‌افزارها و دستگاه‌های گوناگون، کاربردهای اینترنت اشیاء، پایگاه‌های داده پر راندمان و … می‌توانند به ایفای نقش بپردازند. با تلفیق معماری Tremont با طیف قابل قبولی از دیگر فناوری‌های کمپانی اینتل، پردازنده‌های جدید و تازه‌نفس این شرکت توسعه نسل نوینی از محصولات تازه‌نفس را ممکن می‌کنند. نظر شما چیست؟ آیا عرضه یک ریز معماری جدید از جانب کمپانی اینتل در حوزه پردازشگرهای کامپیوتری اقدامی تحسین برانگیز به شمار رفته و یا می‌تواند تنها در افزایش هزینه‌های وارده بر این شرکت تأثیرگذار ظاهر شود؟

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید