سخت‌افزار

عرضه تجاری فناوری 3D XPoint با حافظه جامد Micron X100

عرضه تجاری فناوری 3D XPoint با حافظه جامد Micron X100

کمپانی Micron Technology امروز با عرضه سریع‌ترین حافظه جامد جهان تحت عنوان Micron X100 دستاورد عظیمی را در حوزه ذخیره‌سازی دائمی سریع و پر سرعت اطلاعات از خود به نمایش گذاشته است. درایو جامد اشاره شده اولین راهکار توسعه یافته از جانی کمپانی میکرون در خانواده گسترده‌ای از محصولات گوناگون به شمار می‌رود که به‌صورت کاملاً اختصاصی حوزه کاربردهای مبتنی بر حافظه برای پایگاه‌های داده را هدف قرار داده‌اند. راهکارهای فوق با استفاده از مزیت‌های به ارمغان آورده شده توسط فناوری 3D XPoint قادرند تا سطح نوین از سلسله مراتب بستر حافظه به ذخیره‌ساز دائمی اطلاعات را با برخورداری از گنجایش بیشتر و میزان ماندگاری فراتر نسبت به حافظه‌های DRAM را در اختیار همگان قرار داده و نسبت به تراشه‌های NAND با درصد استحکام و کارایی بیشتر ظاهر شوند.

با ترکیبی از ویژگی‌های صنعتی مورد نیاز همچون پهنای باند بالا، میزان تأخیر پایین، فاکتور QoS و قدرت تحمل و پایداری فراتر، حافظه جامد Micron X100 قادر است تا کارایی قابل توجه و چشمگیری را برای کاربردهای مبتنی بر پردازش داده‌های حجیم و سربارهای پردازشی تراکنشی به ارمغان آورد. درایو جامد مذکور با افزایش شتاب پردازش و ارائه داده‌های بیشتر به‌صورت بلادرنگ و زمان حقیقی از توانایی مناسب برای افزایش چشمگیر سرعت تراکنش داده‌ها، در عین حفظ قابلیت پیش‌بینی برخوردار می‌باشد. از جمله برخی از ویژگی‌های قابل توجه حافظه جامد Micron X100 کمپانی میکرون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حافظه ذخیره‌ساز محلی با کارایی بالا – ارائه بیشتر از 2.5 میلیون عملیات ورودی/خروجی بر ثانیه (IOPs)، سه برابر سریع‌تر از درایوهای جامد رقابتی نوین و امروزی.
  • بیشترین پهنای باند صنعتی – بیش از 9 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند در خوانش و نوشت اطلاعات و حالات ترکیبی و سه برابر سریع‌تر از تراشه‌های حافظه NAND نوین و امروزی
  • میزان تأخیر بسیار پایین – کاهش 11 برابری میزان تأخیر در مقایسه با حافظه‌های جامد NAND نوین و امروزی و ارائه تأخیری ثابت و غیر متغیر.
  • و …

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید