سخت‌افزار

نسخه‌ی 2 ترابایت اس‌اس‌دی سامسونگ 980 Pro در لیست فروشگاه‌ها قرار گرفت

نسخه‌ی 2 ترابایت اس‌اس‌دی سامسونگ 980 Pro در لیست فروشگاه‌ها قرار گرفت

آخرین اس‌اس‌دی پرقدرت سامسونگ، 980 Pro، بی‌شباهت به هایپرکار اس‌اس‌دی‌ها نیست: به طرز مسخره‌ای سریع، مضکحانه گران‌قیمت. سامسونگ به تازگی نسخه‌ی 2 ترابایت این ذخیره‌ساز فوق سریع را معرفی کرده است که در ایام تعطیلات سال نو میلادی در دسترس خواهد بود و سایت Scan.co.uk این مدل از Samsung 980 Pro را در لیست محصولات خود قرار داده است. اگر قصد دارید یکی از بهترین اس‌اس‌دی‌های مبتنی بر رابط PCIe 4.0 و تکنولوژی TLC (سلول سه لایه) را بخرید، خوش شانس خواهید بود.

فروشگاه Scan.co.uk قیمت مدل 2 ترابایت 980 Pro را در لیست‌ خود 443 یورو (شامل مالیات) عنوان کرده است که برابر با 590 دلار می‌باشد. این قیمت حتی بیشتر از دوبرابر قیمت بعضی از اس‌اس‌دی‌های گران‌قیمت PCIe 4.0 در همین رده می‌باشد. با توجه به اینکه نسخه‌ی 1 ترابایتی دارای سرعت خواندن 7000 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 5000 مگابایت در ثانیه با ظرفیت 600 ترابایت در نوشتن اطلاعات به ازای هر سلول است، انتظار می‌رود نسخه‌ی 2 ترابایت سریعتر و ظرفیت نوشتن آن به 1200 ترابایت برسد. ممکن است ذخیره‌ساز سیستم را بهبود ببخشیم در حالیکه در حال حاضر با کمبود سخت افزارهای مختلف روبه‌رو هستیم؟ با این حال، در نظر بگیرید، که تحولی برای اوایل ژانویه سال 2021 میلادی تخمین زده شده است.

در حال حاضر، برای اینکه از اس‌اس‌دی‌های فوق سریع سامسونگ استفاده کنید، تنها گزینه‌ی پیش‌رو استفاده از پلتفرم ای‌ام‌‌دی و مادربوردهای سری 500 و TRX40 این شرکت می‌باشد که مجهز به گذرگاه PCIe 4.0 x16 هستند. متاسفانه از اس‌اس‌دی‌های PCIe 4.0 در هیچ‌ کدام از مادربوردهای اینتل و حتی سری Z490 نیز نمی‌توان استفاده کرد. اینتل حتی برنامه‌ای برای پردازنده‌های نسل یازدهم خود، موسوم به Rocket Lake به جهت استفاده از گذرگاه PCIe‌ نسخه چهارم ندارد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید