سخت‌افزار

پردازشگرهای گرافیکی AMD Radeon نرخ خرابی بالاتری نسبت به انویدیا دارند

پردازشگرهای گرافیکی AMD Radeon نرخ خرابی بالاتری نسبت به انویدیا دارند

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین آلمانی، به‌نظر می‌رسد نرخ خرابی پردازشگرهای گرافیکی AMD Radeon نسبت به نمونه‌های تولید شده توسط انویدیا، اندکی بالاتر است. البته این اختلاف چندان زیاد نیست اما به هر حال این فروشگاه آنلاین با ارائه یک جدول، تعداد کارت‌های گرافیک فروخته شده، تعداد مرجوعی و درصد خرابی‌ها را منتشر کرده که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

بر اساس اطلاعات درج شده در این جدول، می‌توان دید که کارت‌های مبتنی بر پردازشگرهای گرافیکی انویدیا هم از نظر تعداد فروش و هم نرخ خرابی (2.1 درصد) در جایگاه بهتری نسبت به محصولات AMD (با نرخ خرابی 3.3 درصد) قرار گرفته‌اند. علیرغم اینکه مجموعا نرخ خرابی در پردازشگرهای گرافیکی انویدیا پایین‌تر است اما بیشترین درخواست مرجوعی مربوط به پردازشگر گرافیکی  GeForce RTX 2080 Ti همین شرکت بوده است! از سوی دیگر، کمترین میزان درخواست مرجوعی نیز به پردازشگر گرافیکی GTX 1660 Ti با نرخ 0.01 درصدی اختصاص دارد.

کارت‌های گرافیک ساخت پاورکالر با نرخ 6 درصدی، بالاترین میزان خرابی را در بین کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازشگرهای  AMD Radeon داشتند. حداقل میزان خرابی نیز به کارت‌های گرافیک ساخت ازراک، ام‌اس‌آی و سافایر با نرخ 2 درصد اختصاص داشت. علاوه بر این، کارت‌های گرافیک سافایر با مجموعا 13700 عدد، بالاترین میزان فروش را در بین کارت‌های گرافیک Radeon ارائه کردند.

در سمت GeForce، بالاترین نرخ خرابی به برند پالیت (4 درصد) اختصاص دارد و پس از آن، گین‌وارد با 3 درصد قرار می‌گیرد. نرخ خرابی برای سایر کمپانی‌ها 2 درصد ثبت شده است. ام‌اس‌آی بالاترین میزان فروش (28680 عدد) را داشت و پس از آن برندهای گالاکس و گیگابایت قرار گرفتند. مجموعا 76280 پردازشگر گرافیکی GeForce و 44100 پردازشگر گرافیکی Radeon به فروش رسیدند که بدین ترتیب 63.4 درصد از مجموع فروش به انویدیا و 36.6 درصد باقیمانده به ای‌ام‌دی اختصاص می‌یابد.

منبع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید