سخت‌افزار

پردازنده 24 هسته‌ای Ice Lake-SP از خانواده زئون اینتل رویت شد

پردازنده 24 هسته‌ای Ice Lake-SP از خانواده زئون اینتل رویت شد

کمپانی اینتل قصد دارد امسال پردازنده‌های سرور خانواده Xeon Scalable خود را با محصولاتی مبتنی بر ریزمعماری جدید Ice Lake-SP به‌روزرسانی کند. این محصولات بر پایه فناوری ساخت 10 نانومتری پلاس تولید شده و Ice Lake-SP یک تراشه مونولیتیک با تعداد هسته بسیار بالا است که از هسته‌های پردازشی Sunny Cove بهره برده و برای نخستین بار نرخ IPC بالاتری را نسبت به خانواده Skylake ارائه خواهد داد.

اما به تازگی یک پردازنده ناشناس با 24 هسته و 48 رشته پردازشی در دیتابیس Geekbench رویت شده است که با توجه به سرعت هسته پایین، عملکرد بسیار خوبی را در این نرم‌افزار بنچمارک‌گیری ارائه کرده است. این پردازنده با رشته شناسایی « GenuineIntel Family 6 Model 106 Stepping 4» در این دیتابیس ثبت شده و از سرعت هسته پایه 2.20 گیگاهرتزی بهره می‌برد که در حالت بوست به 2.90 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. این مشخصات نشان می‌دهند که به احتمال زیاد این پردازنده یک نمونه مهندسی باشد.

علاوه بر سرعت‌های هسته و تعداد هسته‌ها، برخی مشخصات پایه دیگر نیز در Geekbench 4 رویت شده است. برای شروع می‌توان به حافظه کش L1D و L1l به ترتیب 48 و 32 کیلوبایت اشاره کرد که مشابه پردازنده Core i7-1065G7 است. همین موضوع به خوبی اثبات می‌کند که این پردازنده ناشناس با تراشه Ice Lake-SP از هسته‌های پردازشی Sunny Cove برخوردار است.

علاوه بر این، حافظه کش سطح دو به ازای هر هسته 1.25 مگابایت است که نسبت به 1 مگابایت در هسته‌های Cascade Lake افزایش نسبی را نشان می‌دهد. در نهایت حافظه کش اشتراکی سطح سه نیز 36 مگابایت است که از این نظر مشابه پردازنده‌های سرور و HEDT اینتل است. در بنچمارک ثبت شده این پردازنده 24 هسته‌ای ناشناس به همراه 256 گیگابایت حافظه رم باکانفیگ نامشخص مورد بررسی قرار گرفته است. این پردازنده در بخش تک هسته و چند هسته به ترتیب 4100 و 42000 امتیاز را کسب کرده است.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید