سایر تکنولوژی‌ها

سرمایه‌گذاری 330 میلیون دلاری اپل در تولید Micro LED

سرمایه‌گذاری 330 میلیون دلاری اپل در تولید Micro LED

با توجه به اطلاعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل قصد دارد در سرمایه‌گذاری جدید خود، به فناوری میکرو ال‌ای‌دی (Micro LED) توجه ویژه‌ای داشته باشد. این کمپانی تقریبا برای مدت زیادی به دنبال یافتن شیوه‌های برای به‌کارگیری این فناوری نوین در صفحه نمایش محصولات خود است. میکرو ال‌ای‌دی در واقع یک فناوری جدید است که از نظر حداکثر روشنایی، پوشش‌دهی محدوده رنگی و محدوده دینامیکی بالا (HDR) عملکرد بهتری نسبت به پنل‌های رایج در بازار دارد.

این فناوری همچنین امکان دستیابی به نرخ تازه‌سازی تصویر بالاتر، زوایای دید عریض‌تر و مصرف انرژی پایین‌تر را در پنل‌های صفحه نمایش، میسر می‌کند. پنل‌های صفحه نمایشی که از فناوری Micro LED بهره می‌برند از نظر فیزیکی ضخامت کمتری داشته و به همین دلیل برای استفاده در دستگاه‌های پرتابل و ایجاد فضای بیشتر برای قرارگیری سایر اجزای الکترونیکی، بسیار مناسب‌تر از فناوری‌های فعلی به حساب می‌آیند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه تایوانی CENS، کمپانی اپل قصد دارد با سرمایه‌گذاری 330 میلیون دلاری در یک کارخانه جدید تولید نمایشگرهای مبتنی بر فناوری Micro LED، به‌زودی از این نمایشگرهای جدید در محصولات آینده خود استفاده کند.

این کارخانه که در تایوان احداث خواهد شد، سرمایه‌گذاری وسیعی را از سوی اپل شاهد خواهد بود. با توجه به تمایل اپل برای استفاده از نمایشگرهای مبتنی بر فناوری میکرو ال‌ای‌دی در نسل جدید دستگاه‌هایی مانند آیپد پرو و مک‌بوک پرو، این اقدام چندان غافلگیرکننده نبود. اما با این حال، اپل قرار نیست این کار را به تنهایی انجام دهد. این کمپانی با همکاری اپیسار (Epistar)، بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های LED در تایوان و اِی‌یو اُپترونیکس (AU Optronics)، یک تولیدکننده تایوانی پنل‌های LCD، این نمایشگرهای جدید را تولید کند و مورد استفاده قرار دهد.

انتظار می‌رود با بهره‌گیری از تجربه وسیع این دو کمپانی تولیدکننده پنل‌های صفحه نمایش، اپل در فرآیند احداث کارخانه جدید و راه‌اندازی خط تولید با موفقیت عمل کند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید