سخت‌افزار

پردازنده AMD Ryzen 7 4700U با هشت هسته و سرعت 4.2 گیگاهرتزی

پردازنده AMD Ryzen 7 4700U با هشت هسته و سرعت 4.2 گیگاهرتزی

کمپانی AMD تا کنون به طور جدی در بازار پردازنده‌های موبایل وارد نشده و محصولات خاصی را از این تولید کننده تراشه شناخته شده شاهد نبوده‌ایم. این در صورتی است که محصولات AMD برای کامپیوترهای شخصی و به خصوص رده دسکتاپ همواره به عنوان رقبای قدرتمندی برای پردازنده‌های اینتل شناخته می‌شوند. براساس اطلاعات منتشر شده ظاهرا AMD قصد دارد در سال آینده میلادی فعالیتش در بازار پردازنده‌های موبایل را به طور محسوسی افزایش دهد.

پردازنده‌های موبایل با 8 هسته پردازشی و جدیدترین معماری گرافیکی موبایل AMD تحت عنوان Renoir جزو اولین محصولات این کمپانی هستند که در چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen2 و Renoir طبق انتظار باید از توان طراحی حرارتی 15 و 45 واتی برخوردار باشند. این موضوع به نوعی توسط اسناد مربوط به برنامه‌ریزی اصلی AMD فاش شده است.

متاسفانه در اطلاعات فاش شده این موضوع که پردازنده AMD Ryzen 7 4700U از توان طراحی حرارتی 15 الی 35 واتی یا 45 واتی برخوردار است تایید نشده و به همین دلیل فعلا نمی‌توان گفت که این پردازنده در سری کم مصرف U یا سری عملکرد بالای H دسته بندی خواهد شد.

پردازنده AMD Ryzen 7 4700U از 8 هسته پردازشی برخوردار است که این یعنی دو برابر هسته بیشتر نسبت به Ryzen 7 3700U، اما از سوی دیگر فناوری چند رشته‌ای SMT برای این پردازنده فعال نشده و این احتمال را به وجود می‌آورد که شاید AMD این تکنولوژی را صرفا برای پردازنده‌های سری عملکرد بالای H ارائه می‌کند.

براساس اطلاعاتی که از بنچمارک نرم ‌افزار 3Dmark منتشر شده، تراشه گرافیکی رادئون به کار رفته در این پردازنده تحت عنوان GFX902 یا Radeon Vega مشخص شده است. این نخستین باری است که یک پردازنده از سری جدید Ryzen 4000 کمپانی AMD در دیتابیس 3Dmark مشاهده می‌شود.

منبع: videocardz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید