سخت‌افزار

مشخصات پردازنده Ryzen 7 4700G با تراشه گرافیکی Vega رویت شد

مشخصات پردازنده Ryzen 7 4700G با تراشه گرافیکی Vega رویت شد

اگر بررسی‌های مربوط به دو پردازنده Ryzen 3100 و 3300X کمپانی AMD را دیده باشید، یکی از نقاط ضعف این پردازنده‌های خوش قیمت عدم وجود تراشه‌های گرافیکی مجتمع است که البته علت آن نیز کاملا مشخص است؛ پایین نگه داشتن هزینه تولید و قیمت نهایی محصول که احتمالا برای AMD تصمیمی دشوار بوده است.

در واقع ترکیب پردازنده‌ای با معماری Zen2 و تراشه گرافیکی Vega می‌تواند عملکردی بسیار عالی را ارائه دهد. در همین راستا، به نظر می‌رسد پردازنده جدیدی تحت عنوان Ryzen 7 4700G به زودی روانه بازار خواهد شد. این پردازنده جدید که اطلاعات مربوط به آن به تازگی توسط فاش کننده مشهور Rodgame به بیرون درز کرده است.

این پردازنده جدید از 8 هسته و 16 رشته پردازشی بهره برده و بر اساس اطلاعات فاش شده توسط روگیم، این پردازنده از یک تراشه گرافیکی مجتمع Radeon بهره می‌برد. این تراشه گرافیکی از 8 واحد پردازشی (CU) و احتمالا سرعت هسته GPU نیز در حد Ryzen 9 4900HS یعنی 1750 مگاهرتز باشد.

پردازنده Ryzen 7 4700G از خانواده Renoir ای‌ام‌دی از المان‌های طراحی تراشه گرافیکی Vega بهره برده اما در عین حال هسته منطقی مالتی‌مدیا و تصویر معماری Navi را هم حفظ کرده است. با هشت واحد پردازشی که هر کدام از 64 پردازنده سایه‌زنی بهره می‌برند که در مجموع 512 پردازنده سایه‌زنی را در دسترس قرار می‌دهد.

پردازنده جدید AMD از 512 کیلوبایت حافظه کش سطح دوم به ازای هر هسته بهره برده و 8 مگابایت حافظه کش سطح سوم (4 مگابایت به ازای هر CCX) برخوردار است. یکی از راه‌هایی که AMD می‌تواند هزینه تولید پردازنده‌ها را کاهش دهد، ارائه تراشه گرافیکی مجتمع در پردازنده‌های چهار هسته‌ای است. چرا که قیمت بالای پردازنده‌های 8 هسته‌ای باعث می‌شود کاربران به خرید کارت‌های گرافیکی مستقل اشتیاق بیشتری داشته باشند.

منبع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید