سخت‌افزار

پردازنده ناشناس Tiger Lake-U اینتل با سرعت هسته بالا رویت شد

پردازنده Tiger Lake-U اینتل با سرعت هسته بالا رویت شد

به تازگی پردازنده‌ای ناشناس از خانواده جدید Tiger Lake-U اینتل شده است. بر اساس اطلاعاتی که توسط دیتابیس Futuremark به بیرون درز کرده، این پردازنده از چهار هسته پردازشی با سرعت پایه 2.80 گیگاهرتزی بهره می‌برد. این اطلاعات نخستین بار توسط فاش کننده مشهور یعنی _rogame منتشر شده است.

به جز پردازنده‌های 28 واتی i7-1068NG7 و i5-1038NG7 که جزء سری U اینتل نبوده و قرار است به صورت انحصاری در مک‌بوک‌های اپل مورد استفاده قرار بگیرد، تمامی پردازنده‌های نسل فعلی Ice Lake از سرعت هسته 1.00 تا 1.30 گیگاهرتزی به صورت پایه بهره می‌برند. سرعت هسته پایه 2.80 گیگاهرتزی برای این پردازنده Tiger Lake از خانواده U اینتل، یک جهش قابل توجه به حساب می‌آید.

بر اساس گزارشی دیگری، می‌توان انتظار داشت که پردازنده تایگر لیک جدید همچنین فرکانس‌ 4.70 گیگاهرتزی را در حالت توربو بوست ارائه دهد که البته این سرعت تنها از طریق قدرتمندترین پردازنده این سری یعنی i7-1185G7 در دسترس قرار خواهد گرفت. این در حالی است که پردازنده i7-1065G7 نسل فعلی اینتل در حالت توربو بوست، سرعت حداکثر 3.90 گیگاهرتزی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

با توجه به اطلاعات دیتابیس Futuremark، پردازنده Tiger Lake-U مذکور از 4 هسته و 8 رشته پردازشی بهره خواهد برد. با توجه به نام‌گذاری این پردازنده می‌توان دریافت که پردازنده جدید در سری تایگر لیک یو از توان طراحی حرارتی 15 واتی برخوردار بوده و بنابراین با دو پردازنده 28 واتی که در مک‌بوک‌های اپل به کار گرفته خواهند شد، متفاوت است.

فرکانس بالای این پردازنده می‌تواند به علت نود جدید 10 نانومتری پلاس اینتل باشد که برای تولید این تراشه مورد استفاده قرار می‌دهد. تایگر لیک هسته‌های پردازشی Willow Cove را در کنار تراشه گرافیکی مجتمع مبتنی بر معماری گرافیکی جدید Xe اینتل ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود پردازنده Tiger Lake-U اینتل در بازه زمانی سپتامبر تا اکتبر سال میلادی جاری روانه بازار شود.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *