سخت‌افزار

کارت گرافیک مجزای DG1 اینتل با 96 واحد اجرایی مشاهده شد

کارت گرافیک مجزای DG1 اینتل با 96 واحد اجرایی مشاهده شد

همان‌طور که در حال نزدیک شدن به سال 2020 میلادی هستیم، زمانی که کمپانی اینتل به دنبال عرضه کارت‌های گرافیک مجزای خود به بازار و دسترسی عمومی مصرف‌کنندگان می‌باشد، اخبار و شایعات منتشره پیرامون محصولات آینده و پیش‌رو نیز شدت بیشتری را به خود گرفته‌اند. بر طبق جدیدترین فهرست بندی EEC منتشر شده از جانب یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر به نام KOMACHI_ENSAKA، اطلاعات بیشتری راجع به کارت گرافیک مجزای DG1 کمپانی اینتل در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است.

در فهرست بندی انجام شده، کارت گرافیک DG1 به عنوان یک پردازشگر گرافیکی مبتنی بر تعداد 96 واحد اجرایی معرفی شده است. این مهم بدان معنی است که کمپانی اینتل قصد دارد تا با کارت گرافیک جدید و تازه‌نفس خود به بازار محصولات رده ارزان قیمت ورود پیدا کرده و به رقابت با دو رقیب دیرینه و قدر قدرت حاضر، یعنی ای‌ام‌دی و انویدیا بپردازد. اگر این کارت گرافیک از طراحی یکسان با شتاب‌دهنده‌های گرافیکی پیشین اینتل پیروی کند، بنابراین هر واحد اجرایی به میزبانی 8 واحد سایه زن پرداخته است که مجموع آن‌ها برابر با 768 واحد می‌باشد. اگر معماری Xe نسل دوازدهم حاضر در ساختار کارت گرافیک DG1 از طراحی متفاوتی برخوردار باشد، بنابراین افزایش تعداد واحدهای اجرایی به دو برابر مقدار اشاره شده و مجموع 1536 واحد محتمل است. ورودی‌های فهرست بندی EEC منتشر شده از قرار زیر است:

  • کارت گرافیک اکسترنال DG1 مبتنی بر 96 واحد اجرایی (Accessory Kit (Alpha) Development Kit (DGD12KEF3A))
  • کارت گرافیک مجزای DG1 مبتنی بر 96 واحد اجرایی (DG1 8+2 Windows External PROD HOST SDP (Alpha) (DGD12SEH4A))
  • کارت گرافیک مجزای DG1 مبتنی بر 96 واحد اجرایی (DG1 6+2 Windows External PROD HOST SDP (Alpha) (DGD12SEH3A))

کارت گرافیک مجزای DG1 اینتل با 96 واحد اجرایی مشاهده شد

ورود کمپانی اینتل به بازار کارت‌های گرافیک مجزا و استفاده از دانش فنی و مهندسی خود برای طراحی محصولات و رقابت در این حوزه با دیگر فعالان حاضر در نگاه کلی اقدامی قابل ستایش محسوب می‌شود که نتیجه نهایی آن به نفع مصرف‌کنندگان و دسترسی کاربران به محصولات پیشرفته و قدرتمند منتهی می‌شود.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *