سخت‌افزار

اینتل رندرهای جدید کارت‌ گرافیک Xe خود را منتشر کرد

اینتل رندرهای جدید کارت‌ گرافیک Xe خود را منتشر کرد

حساب کاربری بخش چین کمپانی اینتل در شبکه اجتماعی Weibo تصاویر رندر شده جدید و رسمی‌تری از کارت‌ گرافیک Xe را منتشر کرد. در این پست می‌توان جدیدترین تلاش تیم طراحی صنعتی اینتل برای تولید یک کارت گرافیک نسل جدید را مشاهده کرد. به‌نظر می‌رسد این تصاویر متعلق به مدل‌های مربوط به بازار مصرفی باشند.

کارت‌ گرافیکی جدید اینتل با طراحی کاملا نوآورانه و جذاب خود از یک محافظ فلزی تخت برخوردار بوده که در کنار یک هیت‌سینک بزرگ و سه فن خنک ‌کننده اختصاصی، اجزای سیستم خنک‌ کننده این کارت‌ گرافیک را تشکیل داده‌اند. اینتل به منظور افزایش جذابیت‌های ظاهری در کارت گرافیک Xe از چند لامپ LED با رنگ‌بندی جذاب نیز استفاده کرده است. یکی از نکات جالب در این بخش، روشن شدن حرف X توسط این چراغ‌هاست که به قسمت میانی کارت گرافیک جذابیت خاصی را بخشیده است.

ورودی‌های برق در این کارت گرافیک در قسمت پشتی تعبیه شده و شامل یک جفت اتصال 8 پین PCIe می‌شود. ورودی‌های تصویر نیز شامل سه پورت DisplayPort و یک پورت HDMI شده که نیاز اکثر کاربران را برطرف خواهد ساخت. اینتل قصد دارد کارت گرافیک XE را بر اساس فناوری 10 نانومتری خود تولید نموده و احتمالا تا پایان سال 2020 به بازار عرضه کند. قابل ذکر است که چگالی ترانزیستورها در فناوری 10 ناومتری اینتل با نمونه‌های مشابه 7 نانومتری فعلی تقریبا برابری می‌کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید