سخت‌افزار

اینتل در سال 2020 قیمت پردازنده‌ها را باز هم کاهش می‌دهد

اینتل در سال 2020 قیمت پردازنده‌ها را باز هم کاهش می‌دهد

در طول چند سال اخیر سیاست شرکت اینتل در زمینه قیمت‌گذاری پردازنده‌ها کاملا مشخص و قاطع بوده است؛ نه به کاهش قیمت! آزاد بودن عرصه و تقریبا عدم وجود رقابتی جدی، در دورانی که کمپانی AMD با پردازنده‌های Phenom و به خصوص Bulldozer هیچ دستاوردی را تجربه نکرد، به اینتل این اجازه را داد تا بدون هیچ مزاحمتی در بازار جولان داده و محصولات خود را با قیمت‌های دلخواه به فروش برساند.

اما گذشت زمان داستان را به طور محسوسی تغییر داد! حالا دیگر AMD یک رقیب دست و پا بسته نبود و از سوی دیگر اینتل نیز با توجه به مشکلات متعددی که در به کارگیری فناوری تولید 10 نانومتری با آنها مواجه شد، عملا مزیت خود را در بازار از دست داد به طوری که به ناچار قیمت پردازنده‌های خود را کاهش داد تا همچنان بتواند به عنوان یک گزینه منطقی در لیست خرید کاربران حضور داشته باشد.

اینتل در سال 2020 قیمت پردازنده‌ها را باز هم کاهش می‌دهد

معرفی فناور‌ی‌های جدید I/O نظیر PCIe 4.0 هم نتوانست تغییری در موقیت جدید AMD در بازار پردازنده‌های سرور و HEDT ایجاد کند. از این رو اینتل باز هم مجبور به کاهش قیمت و معرفی محصولات قوی‌تر با قیمت منطقی‌تر شد. این موضوع به خصوص در معرفی پردازنده‌های جدید در سری Xeon و همچنین کاهش قیمت در حداقل نیمی از پردازنده‌های Cascade Lake-X به خوبی قابل مشاهده است.

به گفته نشریه دیجی‌تایمز، کمپانی اینتل در حال حاضر در هر بخشی که بتواند تلاش می‌کند با AMD رقابت نموده و سهم از دست رفته خود از بازار را مجددا بدست آورد. این موضوع شامل کاهش قیمت کاملا محسوس در پردازنده‌های Tray که به صورت عمده در اختیار همکاران تجاری‌ اینتل قرار می‌گیرند نیز خواهد شد. علاوه بر این، بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که پردازنده‌های جدید Comet Lake نیز به احتمال زیاد با کاهش قیمت روبرو خواهند شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *