سخت‌افزار

مشتریان هدف مینی کامپیوترهای سری Provo Canyon اینتل سازمان‌ها هستند

مشتریان هدف مینی کامپیوترهای سری Provo Canyon اینتل سازمان‌ها هستند

اینتل در روز چهارشنبه از سری جدید مینی کامپیوترهای سری Provo Canyon خود رونمایی کرد. این دسکتاپ‌های کوچک و جمع و جور کسب و کارها را هدف قرار داده و با توجه به پشتیبانی از قابلیت Intel vPro می‌توانند به عنوان یک دسکتاپ کلاینت در رده سازمانی مورد استفاده قرار بگیرند.

کامپیوترهای کوچک جدید اینتل که تحت عنوان NUC 8 Pro به بازار عرضه خواهند شد از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل Core با اسم رمز Whiskey Lake-U برخوردار هستند. پرچمدار سری جدید مینی کامپیوترهای اینتل مدل NUC8v7PN است که به پردازنده Core i5-8365U مجهز بوده و پس از آن نیز مدل NUC8i3PN قرار می‌گیرد که از پردازنده Core i3-8145U بهره خواهد برد.

دو مدل NUC8v7PN و NUC8v5PN نیز از قابلیت Intel vPro پشتیبانی نموده و هر سه مدل با دو نوع کیس H و K عرضه می‌شوند. کیس H از سینی مخصوص نصب درایو 2.5 اینچی با رابط اتصال SATA 6Gbps برخوردار بوده و ابعاد مناسب 117 در 112 در 53 میلی‌متری را ارائه می‌کند.

این در حالیست که کیس جمع و جورتر K فاقد سینی نصب درایو ذخیره‌سازی بوده اما در عوض ارتفاع آن تنها 37 میلی‌متر است. هر سه مدل از مینی کامپیوترهای سری Provo Canyon اینتل بدون کیس نیز عرضه شده و در صورت تمایل می‌توانید از کیس‌های دلخواه خودتان که با این مدل‌ها سازگاری دارند استفاده کنید.

درگاه‌های اتصال در کامپیوترهای کوچک جدید اینتل شامل دو پورت HDMI 2.0b (با پشتیبانی از HDCP 2.2)، دو اسلات رم از نوع DDR4 SO-DIMM با پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم در چینش دو کاناله، یک پورت ثاندربولت 3 (40 گیگابیت بر ثانیه) در قسمت پشتی، پورت DisplayPort 1.3، پورت USB 3.1 نسل دوم و یک پورت USB 2.0 می‌شود.

از نظر اتصالات شبکه نیز در دو مدل NUC8v7PN و NUC8v5PN شاهد به کارگیری یک کارت شبکه بی‌سیم AC-9560 vPro WLAN اینتل با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac هستیم. کاربران مدل NUC8i3PN نیز به یک کارت شبکه بی‌سیم AC-9560 دسترسی خواهند داشت. هر سه مدل از یک پورت شبکه از نوع 1GbE با کنترلر i219-LM اینتل بهره می‌برند. مینی کامپیوترهای جدید سری Provo Canyon اینتل از تاییدیه‌های رسمی دو سیستم عامل Windows 10 IoT Enterprise و Windows Server 2019 نیز برخوردار هستند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *