سخت‌افزار

گیگابایت از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 VISION OC رونمایی کرد

گیگابایت از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 VISION OC رونمایی کرد

تا زمانی که کمپانی انویدیا از محصولات خانواده Quadro با پردازشگرهای گرافیکی مبتنی بر معماری Ampere رونمایی کند، نزدیک‌ترین گزینه‌ای که به این کارت‌های گرافیک قدرتمند وجود خواهد داشت، کارت گرافیک جدید GeForce RTX 3080 VISION OC گیگابایت است که به‌طور ویژه‌ای برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتال طراحی شده‌ است.

گیگابایت امیدوار است با ارائه نسخه ویژه‌ای از درایور Studio انویدیا، این کارت‌های گرافیکی را برای کاربرانی که معمولا از خانواده کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای Quadro استفاده می‌کنند، در دسترس قرار دهد. کارت گرافیک جدید گیگابایت از یک PCB مشکی رنگ بهره می‌برد و راهکار خنک‌کننده به‌کار رفته در آن نیز غالبا به رنگ سفید طراحی شده است. در واقع رنگ سفید به همراه المان‌های آلومینیومی جزو زبان طراحی سری VISION به‌حساب می‌آیند.

بخش بالایی کارت گرافیک GeForce RTX 3080 VISION OC گیگابایت از یک پخش کننده نور ARGB بزرگ برخوردار است که قابلیت ارائه جلوه‌های نوری مختلفی را دارد. این کارت سه اسلات توسعه را اشغال می‌کند و سه فن خنک‌کننده نیز به همراه چند لایه هیت‌سینک آلومینیومی از نوع Fin-Stack و 6 لوله‌ حرارتی مسی با ضخامت 6 میلی‌متری وظیفه دفع حرارت را برعهده دارند. این اجزا بر روی یک صفحه مسی قرار گرفته‌اند تا حداکثر رسانایی گرمایی را ارائه دهند.

خنک‌کننده بزرگتر از PCB است و گیگابایت با ایجاد حفره‌هایی در صفحه پشتی امکان جریان یافتن هوا از قسمتی که سومین فن قرار گرفته، میسر کرده است. گیگابایت این کارت گرافیک را به‌صورت اورکلاک شده به بازار عرضه می‌کند و تامین برق نیز با استفاده از دو اتصال 8 پین PCIe انجام می‌شود. خروجی‌های تصویری شامل دو پورت HDMI 2.1 و سه پورت DisplayPort 1.4a می‌شود. طول کارت گرافیک جدید گیگابایت 32 سانتی‌متر و ارتفاع آن نیز 12.6 میلی‌متر است و برای نصب آن باید فضایی معادل سه اسلات را در نظر داشته باشید.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید