سخت‌افزار

بررسی فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 توسط کاربر Der8auer

بررسی فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 توسط کاربر Der8auer

اورکلاکر مشهور جهانی، Der8auer در جدیدترین اقدام خود نتایج مربوط به بررسی و نتیجه یابی فرکانس بوست نسل سوم پردازنده‌های رایزن را به‌صورت عمومی منتشر کرده است. وی با جمع‌آوری داده‌های خود از تقریباً 3000 ورودی به ثبت رسیده توسط افراد مختلف در سرتاسر جهان دریافته است که تنها درصد بسیار اندکی از پردازنده‌های Ryzen کمپانی ای‌ام‌دی قادرند تا در هنگام قرارگیری تحت سربارهای پردازشی شدید، به سرعت کلاک تبلیغ شده از جانب سازندگان دست یابند که این مهم در نوع خود کمی تعجب‌برانگیز محسوب می‌شود.

در میان اطلاعات منتشر شده، پردازنده دوازده هسته‌ای Ryzen 9 3900X بدترین نتیجه را از خود به نمایش گذاشته و تنها 5.6 درصد از افراد گزارش داده‌اند که پردازشگر آن‌ها موفق به دستیابی به حداکثر فرکانس بوست ارائه شده از جانب کمپانی ای‌ام‌دی شده است. خوشبختانه شرایط برای محصولات ارزان قیمت‌تر بهتر بوده و تقریباً نیمی از افراد در گزارش خود اظهار داشته‌اند که پردازنده Ryzen 5 3600 خریداری شده توسط آن‌ها به حداکثر فرکانس بوست دست پیدا کرده است.

کاربر Der8auer نتایج راه پیدا کرده به بررسی خود را با دقت و وسواس بسیاری دست‌چین کرده و از اعمال گزارش‌های ارائه شده توسط افرادی که سیستم خنک‌کننده رایانه شخصی خود را بر پایه پیکربندی‌های آبی و … تدارک داده‌اند خودداری کرده است. علاوه بر آن افرادی که طرفدار کمپانی ای‌ام‌دی بوده و اصطلاحاً Fan Boy نامیده می‌شوند نیز جهت جلوگیری از ارائه اطلاعات اشتباه و تغییر نتیجه نهایی نادیده گرفته شده‌اند. تست و بررسی مربوطه توسط نرم‌افزار Cinebench R15 به انجام رسیده و عملیات ثبت فرکانس بوست توسط برنامه HWinfo که در فهرست اپلیکیشن‌های توصیه شده از جانب کمپانی ای‌ام‌دی می‌باشد انجام پذیرفته است، بنابراین زیرساختی عملی در پیرامون نهفته است.

بررسی فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 توسط کاربر Der8auer

صرفه نظر از نتایج فوق، کاربر Der8auer همچنان پردازنده‌های Ryzen 3000 را توصیه کرده و از آن‌ها به‌عنوان محصولاتی ارزشمند با برخورداری از قیمت خوب و کارایی بالا یاد کرده است.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید