سخت‌افزار

کارت گرافیک RX 5500 XT ای‌ام‌دی در هفتم اکتبر عرضه می‌شود

کارت گرافیک RX 5500 XT ای‌ام‌دی در هفتم اکتبر عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد که کارت گرافیک محبوب کمپانی ای‌ام‌دی، یعنی Radeon RX 5500 بسیار زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت در حال عرضه به بازار می‌باشد. بر طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از جانب رسانه VideoCardz، کمپانی ای‌ام‌دی در نظر دارد تا کارت گرافیک جدید و تازه‌نفس خود را در هفتم اکتبر سال جاری میلادی روانه بازار کرده و به‌صورت عمومی در دسترس همگان قرار دهد. پردازشگر گرافیکی مورد بحث تحت عنوان Radeon RX 5500 XT عرضه شده و برخی از شرکا تجاری همچون گیگابایت تعداد چندین محصول سفارشی خود را با برخورداری از هشت گیگابایت حافظه ویدئویی آماده‌سازی کرده‌اند.

در یک گزارش دیگر، وب‌سایت VideoCardz تائید کرده است که تمامی کارت‌های گرافیک سری RX 5500 کمپانی ای‌ام‌دی بر مبنای جدیدترین نسل از خانواده پردازشگرهای گرافیکی Navi طراحی شده و به پشتیبانی از ریز معماری RDNA و فناوری ساخت 7 نانومتر پرداخته‌اند. علاوه بر آن این سری از محصولات هشت گیگابایت حافظه ویدئویی مدرن GDDR6 را با رابطی به بزرگی 128 بیت برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان آورده‌اند که این مهم نمایانگر قدرت بالای آن‌ها در بسیاری از سناریوهای گوناگون است. بر طبق پیش‌بینی رسانه WCCFTech، کارت گرافیک RX 5500 XT تعداد 22 واحد اجرایی RDNA را در بطن خود جای داده است که این مهم نمایانگر 1408 پردازشگر جریانی می‌باشد.

با توجه به مشخصات فنی اشاره شده، می‌توان این‌گونه استنباط کرد که کمپانی ای‌ام‌دی در تلاش است تا با کارت گرافیک RX 5500 XT جایگزین مناسبی را برای محصولات RX 580 و یا حتی RX 590 نسول پیشین خود در محدوده قیمتی 200 تا 250 دلار روانه بازار کرده و با طیف قابل قبولی از پردازشگرهای گرافیکی کمپانی رقیب از جمله GTX 1650 و GTX 1660 به رقابت بپردازد. کارت گرافیک RX 5500 XT کمپانی ای‌ام‌دی به‌صورت کاملاً اختصاصی حوزه گیمینگ در وضوح تصویر 1080p و تنظیمات گرافیکی high تا ultra را هدف قرار داده است. کمپانی انویدیا به دنبال پاسخ‌گویی به ای‌ام‌دی با محصولاتی همچون GTX 1660 Super خود است.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید