نرم‌افزار

آپدیت جدید ویندوز 10 کنترل بروزرسانی‌های را در اختیار کاربر قرار می‌دهد

آپدیت

هر زمان که یک آپدیت نرم‌افزاری منتشر می‌شود در واقع این کاربر است که تصمیم می‌گیرد آن را بر روی سیستم خود نصب کند یا خیر. علت این موضوع هم مشخص است، چون آپدیت‌ها همیشه عالی و بدون نقص نبوده و ممکن است با نصب آنها حتی برخی از قسمت‌های سیستم نیز دچار مشکل شده و عملکرد خوبی را از خود نشان ندهد.

برای مثال در بروزرسانی قبلی سیستم عامل ویندوز 10 این مشکلات وجود داشت و در نهایت مایکروسافت کاربران را به حذف آن نسخه تشویق نمود. اما اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که نسبت به سیاست سخت‌گیرانه مایکروسافت در زمینه بروزرسانی معترضید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که بروزرسانی جدید سیستم عامل ویندوز 10 که در ماه می منتشر می‌شود اختیار کنترل بروزرسانی‌ها را به دست کاربران خواهد سپرد.

این یعنی کاربران می‌توانند انتخاب کنند که از جدیدترین آپدیت‌های منتشر شده بر روی سیستم عامل خود استفاده کنند یا خیر. علاوه بر این کاربرانی که تمایلی به نصب این بروزرسانی‌ها را ندارند همچنان بروزرسانی‌های امنیتی ماهیانه خود را بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنند. بدین ترتیب سیستم عامل آنها از نظر امنیتی همواره به روز خواهد بود اما براساس میل خود می‌توانند از ویژگی‌های جدیدی که در آپدیت‌ها ارائه می‌شوند استفاده نمایند.

اینکه چرا کاربری بخواهد از ویژگی‌های جدیدی که مایکروسافت در بروزرسانی‌هایش ارائه می‌دهد بی‌بهره باشد شاید دلایل مختلفی داشته باشد، به هر حال این مهم است که مایکروسافت این اختیار را به کاربران داده تا بر روی فرآیند بروزرسانی‌ها کنترل کامل داشته باشند.

همچنین ویژگی‌های هوشمندی نیز به آپدیت می ویندوز 10 اضافه شده که هنگام استفاده از کامپیوتر شخصی شما را با اعلان‌های گاه و بی‌گاه برای آپدیت به نسخه‌ جدید آزار نمی‌دهد. علاوه بر این امکان متوقف کردن دریافت بروزرسانی‌های برجسته و ماهیانه‌ تا حداکثر 35 روز نیز ارائه خواهد شد.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *