سایر گجت‌ها, موبایل

نسخه نهایی بروزرسانی iOS 12 سرانجام منتشر شد

iOS 12

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کنید به خوبی می‌دانید که اپل در هفته گذشته آیفون‌های جدید خود را رونمایی کرد. همزمان با معرفی مدل‌های جدید آیفون ایکس‌اس، آیفون ایکس‌اس مکس و آیفون ایکس‌آر تایید کرد که نسخه نهایی سیستم عامل iOS 12 را برای آی‌دیوایس‌های قبلی نیز منتشر خواهد نمود.

شایان ذکر است که اپل در جریان رویداد WWDC 2018 که چند ماه پیش برگزار گردید جزییاتی را در خصوص دوازدهمین نسخه از سیستم عامل iOS مطرح نمود. پس از آن اپل نسخه‌ای بتا از سیستم عامل iOS 12 را برای توسعه‌دهندگان و برخی از کاربران منتشر کرد. اما بالاخره پس از چند ماه انتظار، سرانجام نسخه نهایی این سیستم عامل در دسترس کاربران قرار گرفت.

براساس اطلاع‌رسانی رسمی اپل کاربران آیفون 5 اس و بالاتر قادر به دریافت این نسخه از iOS می‌باشند. بروزرسانی جدید اپل همچنین برای نسل ششم آیپاد تاچ، آیپد مینی 2، آیپد مینی 3، آیپد مینی 4، آیپد ایر، آیپد ایر 2 و نسل پنجم آیپد، آیپد 2018 و تمامی مدل‌های آیپد پرو قابل دسترس قرار گرفته است.

iOS 12

تمرکز اصلی اپل در نسخه دوازدهم از آی‌او‌اس بر روی بهبود عملکرد سیستم بوده تا سیستم عامل تجربه‌ای روان و دلپذیر را حتی بر روی دستگاه‌های قدیمی به کاربر ارائه دهد. این تصمیم اپل از آنجایی صورت گرفت که بسیاری از کاربران آیفون و آیپدهای قدیمی از کند بودن و وجود لگ در نسخه 11 شکایت داشتند. همچنین ویژگی‌های جدید بسیاری نیز به این نسخه اضافه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به ابزارهای اختصاصی برای مدیریت و ردیابی مدت زمان استفاده از گوشی و اپلیکیشن‌ها اشاره نمود.

نحوه نمایش و تعامل با اعلان‌ها نیز بهبود یافته و اکنون اعلان‌های هر اپلیکیشن را به صورت گروه‌بندی شده مشاهده خواهید نمود. بدین ترتیب مدیریت و غیرفعال کردن آنها به مراتب آسان‌تر شده است.

طراحی تعدادی از اپ‌های داخلی مانند Apple News ،Stocks ،iBooks و Voice Memos نیز در iOS 12 تغییرات گسترده‌ای پیدا کرده و بخش محبوب و جدید Animoji نیز بهبودهایی را دریافت نموده است.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید