سخت‌افزار

ایسوس مدل‌های سری Nvidia RTX 2070 خود را معرفی کرد

RTX 2070

کمپانی ایسوس سری جدید کارت‌های گرافیکی خود مبتنی بر چیپ RTX 2070 انویدیا را معرفی کرد.  همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید چند روز گذشته خبرهای مختلفی در خصوص کارت‌های گرافیکی سری جدید RTX 20 انویدیا منتشر شده بود. حالا با معرفی شدن تراشه گرافیکی 2070 کاربرانی که به دنبال کارت‌های گرافیک ارزان‌تری نسبت به RTX 2080 و 2080 Ti هستند، گزینه‌های مناسب‌تری را در اختیار خواهند داشت.

از آنجایی که ایسوس طی چندین سال گذشته تحقیق و توسعه کافی را پیرامون مسائل فنی انجام داده، مدتی هست که دیگر شاهد نکات غافلگیرکننده در کارت‌های گرافیکی سفارشی این شرکت نیستیم. در واقع ایسوس با معرفی هر نسل از چیپ‌های گرافیکی، تنها طراحی کارت‌های گرافیکی سفارشی مبتنی بر آنها را اندکی تغییر داده و روانه بازار می‌کند.

کارت‌های گرافیکی سری ROG Strix این تولیدکننده تایوانی موفق در راس هرم این دسته از محصولات ایسوس قرار گرفته و از فناوری خنک کننده DirectCU III(مجهز به سه فن) در طراحی 2.5 اسلاته برخوردار هستند. قابلیت نورپردازی RGB و پشتیبانی از BIOS دوگانه برخی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی شوالیه‌های ایسوس محسوب می‌شوند.

RTX 2070RTX 2070

مدل‌های جدید مبتنی بر چیپ RTX 2070 انویدیا از دو پورت HDMI 2.0b، دو خروجی DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C برای قابلیت VirtuaLink بهره می‌برند. این کارت گرافیک برق مورد نیاز خود را از یک اتصال 6 پین و 8 پین PCIe تامین نموده و در تمامی نسخه‌های کارت شامل Gaming OC ،Gaming Advanced و Gaming به همراه کارت ارائه خواهد شد.

سری بعدی کارت‌های گرافیکی مبتنی بر RTX 2070 سری Dual هستند که از ویژگی‌های اضافه‌ای مانند نورپردازی RGB و یک فن خنک کننده بیشتر برخوردارند. ضخامت هیت‌سینک‌ها و لوله‌های حرارتی در این مدل‌ها بیشتر و طراحی آن 2.7 اسلات محسوب می‌شود؛ با این حال اما طول کلی کارت مقداری کاهش داشته است. یک پورت HDMI 2.0b، سه خروجی DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C از جمله درگاه‌های ارتباطی در این سری هستند.

RTX 2070RTX 2070

تمامی نسخه‌های موجود در این سری شامل Dual OC ،Dual Advanced و Dual Gaming برق مورد نیاز خود را از اتصال 6 پین و 8 پین PCIe تامین می‌کنند که کابل مربوطه به همراه کارت ارائه خواهد شد.

RTX 2070RTX 2070

در نهایت ایسوس ارزان‌ترین گزینه خود را با نسخه Turbo برای گیمرها ارائه می‌دهد که از طراحی سیستم خنک کننده نسبتا قدیمی مجهز به یک فن 80 میلی‌متری برخوردار می‌باشد. طراحی این نسخه 2.7 اسلاته بوده و یک پورت HDMI 2.0b، سه خروجی DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C درگاه‌های ارتباطی آن را تشکیل می‌دهند.

 

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید