موبایل

پتنت جدید سامسونگ یک گوشی هوشمند بدون حاشیه را نشان می‌دهد

پتنت

در حالی که این روزها بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در بازاریابی دستگاه‌های خود از کلماتی مانند نمایشگر تمام صفحه، نمایشگر بدون لبه و نظیر آن استفاده می‌کنند، اما در واقع تمامی صفحات نمایشی که تاکنون بر روی گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده‌اند دارای حاشیه می‌باشند. به عبارت دیگر طراحی جدید گوشی‌ها باعث شده تا کاربر این حاشیه‌ها را کمتر از گذشته احساس کند.

اما براساس گزارشی جدید از وب‌سایت LetsGoDigital سامسونگ حق اختراعی را به ثبت رسانده که در آن می‌توان ایده طراحی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایشی کاملا بدون حاشیه را مشاهده نمود. در تصویر رندر شده بالا، به نظر می‌رسد سامسونگ ایده‌ای را در سر می‌پروراند که طی آن صفحه نمایش به سمت لبه‌های فریم اصلی گوشی خم شده و به طور واقعی نمایشگر بدون لبه یا حاشیه‌های کناری را ارائه می‌کند.

نکته جالب در خصوص این پتنت جدید بدون حاشیه بودن قسمت بالا و پایین گوشی است که باعث می‌شود کاربر احساس کند فقط یک صفحه نمایش را در دست گرفته است.

در پتنت مذکور همچنین می‌توان دید که بخش‌های کناری صفحه نمایش به نوعی نقش فریم گوشی را نیز ایفا می‌کنند و به همین دلیل برخلاف طراحی رایج امروزی هیچگونه فریم فلزی در اطراف گوشی به کار گرفته نشده است. البته این که ساختار معرفی شده در پتنت اصلا منطقی و قابل تولید خواهد بود یا خیر هنوز مشخص نیست و اگر روزی سامسونگ تصمیم به تولید این محصول بگیرد مهندسین آن حسابی به زحمت خواهند افتاد.

نکته جالبی که در خصوص پتنت مذکور وجود دارد این است که به نظر می‌رسد ما با یک تکامل از سوی سامسونگ مواجه هستیم، تکاملی در خصوص تکنولوژی پنل‌های صفحه نمایش و طراحی آنها که در طول زمان پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. برای مثال در طی سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس و گلکسی نوت این کمپانی از صفحه نمایش‌هایی دارای انحنا در طرفین بهره می‌برند. علاوه بر این، سامسونگ به تازگی از ایده‌های جدید خود برای تولید صفحه نمایش‌های جدیدی با طراحی به مراتب بهتر از طراحی ناچ فعلی رونمایی کرد.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید