سخت‌افزار

کارت گرافیک اکسترنال BlackMagic eGPU Pro دسامبر عرضه می‌شود

BlackMagic eGPU Pro

یکی از انتقادهایی که همواره به کامپیوترهای تولید اپل وارد می‌شود این است که دست کاربر برای ارتقا قطعات سخت‌افزاری را باز نمی‌گذارند. این یعنی کاربر باید هر پیش‌بینی یا تخمینی که در مورد آینده دارد در همان موقع خرید و سفارش محصول انجام دهد، چرا که پس از خرید یک کامپیوتر اپل چه خوشتان بیاید چه نیاید باید از همان مشخصات سخت‌افزاری تا چند سال استفاده کنید.

البته طبیعتا این سناریو در حالتی اتفاق می‌افتد که بودجه محدودی داشته باشید وگرنه کاربرانی که در انتخاب یک کامپیوتر توجه کمی به بودجه دارند خیلی راحت می‌توانند به سراغ کانفیگ‌های بالاتر یا مدل‌های جدیدتر بروند.

اما از سوی دیگر کامپیوترهای شخصی در بازار حضور دارند که به کاربر اجازه می‌دهند به راحتی حافظه رم، کارت گرافیکی، هارد دیسک یا درایوهای SSD و بسیاری دیگر از قطعات سخت افزاری مهم و تاثیرگذار بر روی عملکرد سیستم را تعویض نمایند.

خوشبختانه در این بین شرکتی تحت عنوان BlackMagic وجود دارد که با پردازشگرهای گرافیکی اکسترنال خود به داد کاربران کامپیوترهایی مانند اپل آی‌مک و مک‌بوک‌ رسیده و با معرفی محصول BlackMagic eGPU Pro عملکرد این کامپیوترها را در زمینه پردازش گرافیکی تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. اما خبر بد برای کسانی که قصد خرید این محصول را داشتند؛ براساس لیستی که در وب‌سایت اپل قرار گرفته عرضه BlackMagic eGPU Pro به ماه دسامبر موکول شد.

این کارت گرافیکی اکسترنال ابتدا به همراه لپ‌تاپ‌های جدید اپل مک‌ مینی و مک‌بوک ایر معرفی و قرار بود در ماه میلادی جاری روانه بازار شود. البته با توجه به اینکه ما در آخرین روز از ماه نوامبر به سر می‌بریم این خبر جدید از سوی اپل چندان هم غافلگیرکننده نبوده است.

توجه داشته باشید که این نسخه Pro از کارت گرافیک اکسترنال Blackmagic eGPU بوده و از یک پردازشگر گرافیکی Radeon RX Vega 56 شرکت AMD بهره می‌برد. این در حالیست که در نسخه معمولی شاهد یک تراشه Radeon Pro 580 بودیم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید