موبایل

تا قبل از سال 2020 منتظر فناوری 5G در آیفون‌های اپل نباشید

iphone-xs-max

بدون شک این روزها تعداد زیادی از کمپانی‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند برای به کارگیری فناوری ارتباطی نسل پنجم در محصولات خود هیجان زده هستند. بستر شبکه‌های ارتباطی نسل پنجم یا 5G طبق انتظار باید در سال میلادی آینده به طور عمومی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در این بین مطمئنا گوشی‌های هوشمندی که از سرعت بسیار بالای این فناوری جدید پشتیبانی کنند به طور چشمگیری از رقبای خود متمایز خواهند شد.

اما براساس گزارشی جدید به نظر می‌رسد اپل مشکلی با صبر کردن نداشته و نمی‌خواهد مانند رقبای خود هیجان زده عمل کند. نشریه بلومبرگ در این خصوص اعلام کرده براساس گفته‌های افرادی که سیاست‌های اپل در این حوزه آشنایی دارند، این کمپانی فعلا قصد ندارد آیفون‌ جدیدی مجهز به قابلیت 5G را حداقل تا سال 2020 روانه بازار کند.

این یعنی اگر تا الان انتظار داشتید آیفون‌های 2019 از این فناوری ارتباطی جدید بهره ببرند باید بگوییم قرار است ناامید شوید. البته پیش‌تر نیز گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل تا قبل از سال 2020 میلادی هیچ آیفونی مجهز به مودم 5G را عرضه نخواهد نمود و حالا براساس این گزارش جدید به نظر می‌رسد رفته رفته بر اعتبار شایعه قبلی افزوده می‌شود.

شایان ذکر است اپل در گذشته نیز بارها به کارگیری تکنولوژی‌های جدید را به تعویق انداخته و برای مثال زمانی که بسیاری از گوشی‌های هوشمند به مودم‌های سازگار با فناوری نسل چهارم مجهز بودند، اپل این قابلیت را ارائه نکرد. در آن زمان غول کوپرتینویی باتری را علت اصلی این تصمیم‌گیری عجیب عنوان نموده و اعلام کرد که آنها تمایل دارند مدت بیشتری را صبر کنند.

به طور مشابه به نظر می‌رسد در خصوص فناوری ارتباطی نسل پنجم نیز رویکرد مشابه‌ای را از سوی اپل شاهد هستیم و به گفته بلومبرگ باتوجه به مشکلاتی که معمولا در فناوری‌های جدید وجود دارد، شاید اپل ترجیح داده تا فناوری 5G به یک پایداری و قابلیت اطمینان مناسبی برسد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید