سایر تکنولوژی‌ها, شبکه و اینترنت

هواوی نخستین سخت‌افزار 5G را برای اتوموبیل‌ها عرضه می‌کند

هواوی

کمپانی هواوی امروز به طور رسمی اعلام کرد که نخستین سخت‌افزار ارتباطی نسل پنجم یا 5G را برای استفاده در صنعت خودروسازی عرضه  نموده است. این تولیدکننده موفق چینی انگیزه زیادی برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی و تاثیرگذار در زمینه راهکارهای ارتباطی نسل پنجم داشته و مدتی هست که در حال توسعه محصولات مختلف برای به کارگیری این فناوری ارتباطی پرسرعت و تکنولوژی نسل جدید شبکه می‌باشد.

هواوی بدون شک برای اینکه تامین کننده اصلی راهکارهای شبکه 5G باشد تمایل زیادی دارد. این کمپانی در حال حاضر نیز بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی دنیای محسوب شده و این در حالیست که ایالات متحده این شرکت را به نوعی تحریم نموده و به متحدان خود نیز گفته تا از به کارگیری محصولات این تولیدکننده چینی خودداری کنند.

هواوی نیز در مقابل بارها اعلام کرده که نگرانی ایالات متحده در خصوص احتمال جاسوسی نیروهای مخفی چینی با استفاده از تجهیزات تولید شده توسط این کمپانی بی پایه و اساس بوده و نگرانی آمریکا بی‌مورد است.

این کمپانی چینی می‌گوید ماژول MH5000 برپایه چیپ نسل پنجم Balong 5000 توسعه یافته که در ماه ژانویه سال میلادی جاری معرفی شده بود. براین اساس هواوی موفق شده نخستین ماژول 5G مخصوص برای به کارگیری در اتوموبیل‌ها را با سرعت و کیفیت ارتباطی سطح بالا و عالی تولید نماید. ماژول MH5000 در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای توسط این کمپانی معرفی شد. قابل ذکر است که این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

این کمپانی در ادامه گفت:

باتوجه به اهمیت ارتباطات پرسرعت و قابل اطمینان برای آینده حمل و نقل هوشمند با اتوموبیل، این ماژول 5G مخصوص اتوموبیل می‌تواند صنعت خودروسازی را با سرعت بیشتری به سمت استفاده از این فناوری ارتباطی نسل جدید سوق دهد. خودروسازها می‌توانند از نیمه دوم سال میلادی جاری این ماژول‌ را در محصولات خود استفاده کنند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *