موبایل

HTC در حال ساخت پرچمدار اندرویدی جدید مجهز به فناوری 5G است

فناوری 5G

اگر اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی را دنبال کنید به خوبی می‌دانید که اوضاع و احوال اچ‌تی‌سی در طی چند سال اخیر چندان دلچسب نبوده است. این تولیدکننده تایوانی که زمانی محبوبیت بسیار زیادی در قلمرو اندروید داشت، متاسفانه مدتی هست که به علت ضرر و زیان‌های مالی و کاهش سهم بازار، وضعیت خوبی ندارد.

اگرچه اچ‌تی‌سی هم اکنون نیز گوشی‌های هوشمند پرچمدار و بسیار خوبی را طراحی و روانه بازار می‌کند، اما به نظر می‌رسد بازار رغبت چندانی برای خرید محصولات HTC از خود نشان نمی‌دهد. اگرچه شایعات اخیر حاکی از احتمال خروج کامل اچ‌تی‌سی از بازار اسمارت فون‌ها می‌باشد، اما ظاهرا این تولید کننده محبوب در حال طراحی و توسعه یک گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به فناوری 5G است.

براساس گزارشات منتشر شده، این کمپانی بر روی یک گوشی موبایل جدید کار می‌کند که از پردازنده جدید و قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 855 برخوردار می‌باشد. این چیپ طبق انتظار باید با معماری پیشرفته 7 نانومتری تولید شده و به همین دلیل بهبودهای محسوس و احتمالا چشمگیری را از نظر سطح عملکرد و بهینگی مصرف ارائه خواهد کرد.

گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی که یک پرچمدار اندرویدی محسوب می‌شود از مودم Snapdragon X24 ساخت کوالکام به همراه جدیدترین چیپست ساخت این شرکت بهره می‌برد. این موضوع باعث می‌شود تا به احتمال زیاد فناوری 5G را هم در محصول جدید HTC که در سال میلادی آینده روانه بازار خواهد شد، شاهد باشیم.

از سوی دیگر این قطعا خبر خوشحال کننده‌ای برای طرفداران این برند تایوانی محسوب می‌شود. بدین ترتیب این دسته از کاربران می‌توانند تا مدتی اطمینان داشته باشند که اچ‌تی‌سی بازار اسمارت فون‌ها را برای همیشه ترک نخواهد کرد. در واقع این طور به نظر می‌رسد که تایوانی‌ها قصد دارند تمام گزینه‌های موجود را امتحان کنند و ببینند آیا ورق به نفع آنها برخواهد گشت یا خیر!

به هر حال اینکه گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی از چه مشخصات و قابلیت‌هایی نظیر فناوری 5G برخوردار است در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

 

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید