سخت‌افزار

کمپانی HTC آداپتور بیسیم هدست واقعیت مجازی Vive را معرفی کرد

کمپانی HTC آداپتور بیسیم هدست واقعیت مجازی Vive را معرفی کرد

در اقدامی تحسین‌برانگیز به‌منظور فراهم آوردن تجربه بیسیم و آزادی کامل حرکات در هنگام انجام بازی‌های واقعیت مجازی، کمپانی قدرتمند HTC سرانجام قدمی بزرگ را در این مسیر برداشته است. پس از یک سال تبلیغات متعدد و نمایش فناوری‌های بیسیم برای هدست واقعیت مجازی Vive، کمپانی HTC را سرانجام بر آن داشت تا افزونه خود برای محصول نامبرده را عرضه کند. قیمت اولیه تعیین شده برای آداپتور معرفی شده برابر با 299 دلار می‌باشد که با توجه به وضعیت فعلی بازار واقعیت مجازی و حقیقت اینکه که افزایش قیمت محصولات به‌عنوان اهرمی بازدارنده در کاهش تعداد مشتریان مزید بر علت می‌گردد، برچسب قیمتی فوق ممکن است آن‌چنان به مذاق کاربران خوش نیاید (با توجه به اینکه تهیه و خرید افزونه معرفی شده باید به‌صورت جداگانه از هدست واقعیت مجازی Vive انجام پذیرد).

آداپتور اشاره شده از 6 متر محدوده پوشش برخوردار می‌باشد که برای فراهم آوردن فناوری بیسیم و تعریف مطابق با استانداردهای آزادی عمل هدست‌های واقعیت مجازی کافی است. علاوه بر آن پشتیبانی از دو ساعت فعالیت مداوم در طی یک بار استفاده پیوسته نیز از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت افزونه سخت‌افزاری مذکور به شمار می‌رود. الگوریتم‌ها و پروتکل‌های انتقال دیتای آداپتور هدست واقعیت مجازی Vive مطابق با فناوری WiGig tech کمپانی اینتل، به همراه مسیرهای DisplayLink طراحی و توسعه یافته‌اند. اگرچه آداپتور مذکور در زمینه فراهم آوردن خلاقیت از جانب کمپانی HTC تأثیرات ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، اما دارندگان هدست Vive Pro متأسفانه از نعمت آن بی‌بهره بوده و به‌منظور استفاده از آن علاوه بر قیمت افزونه، مبلغ 60 دلار دیگر را نیز برای تهیه و خرید پایه‌های سازگار با هدست باید بپردازند که در نوع خود بسیار نامبارک تلقی می‌شود.

آداپتور هدست واقعیت مجازی Vive آداپتور هدست واقعیت مجازی Vive

هدست‌های واقعیت مجازی در دسته تجربیات منحصر به فرد طبقه‌بندی شده و بدون شک از آینده‌ای بسیار درخشان برخوردار می‌باشند، حال اقدام کمپانی HTC در طراحی و توسعه آداپتورهای فراهم آور اتصال بیسیم در افزایش سهولت در استفاده همچنان تأثیرات بیشتری را به سمت و سوی خود روانه ساخته است.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید