موبایل

چهارم دسامبر منتظر چیپست جدیدی از سوی کوالکام باشید

کوالکام

همانطور که می‌دانید انتظار می‌رود کوالکام در آینده‌ای نزدیک از چیپست نسل جدید خود رونمایی کند. در ماه‌های اخیر چیپست‌های مختلفی را از سوی رقبای اصلی این تولیدکننده تراشه دیده‌ایم. هواوی Kirin 980 در حال حاضر در برخی دستگاه‌های جدید هواوی مورد استفاده قرار گرفته و چیپست A12 Bionic اپل نیز در آیفون‌های جدید این کمپانی به کار رفته‌اند.

همچنین سامسونگ نیز اعلام کرد که چیپست اگزینوس جدیدش در پرچمداران جدید سری گلکسی اس یعنی Galaxy S10 مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما حالا نوبت به کوالکام رسیده تا جدیدترین چیپست موبایل خود را ارائه نماید. براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده انتظار می‌رود این چیپست در تاریخ چهارم دسامبر سال جاری معرفی شود.

اگرچه این چیپست در واقع جانشین اسنپدراگون 845 خواهد بود اما براساس شایعات قبلی Snapdragon 8150 نام خواهد داشت. باتوجه به توییتی که توسط حساب کاربری آیس یونیورس منتشر شد، کوالکام قرار است در رویداد Qualcomm Technology Summit خود که چهارم دسامبر سال جاری در هاوایی برگزار خواهد شد، چیپست جدیدش را رونمایی می‌کند.

براساس گزارشات منتشر شده این کمپانی در حال حاضر دعوتنامه‌های خود را برای رسانه‌های برجسته چینی ارسال نموده و به زودی برای سایر رسانه‌های مهم در سراسر جهان نیز ارسال خواهد کرد. شایان ذکر است که چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8150 این کمپانی برپایه معماری مدرن 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC تولید خواهد شد که قبلا هم نمونه آن را در چیپست‌های جدید هواوی و اپل نیز شاهد بودیم. همچنین گفته می‌شود این چیپست احتمالا هشت‌ هسته‌ای بوده اما از چینش متفاوت هسته‌ها بهره خواهد برد.

انتظار می‌رود در سال میلادی آینده این چیپست جدید در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد که از جمله می‌توان به نسخه‌های مختلف گلکسی اس10 سامسونگ اشاره نمود. به احتمال زیاد سه مدل از چهار مدل جدیدترین عضو خانواده گلکسی اس جزو نخستین دستگاه‌های مجهز به این چیپست قدرتمند محسوب خواهند شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید