موبایل

جانشین گلکسی اس9 از چیپست اسنپدراگون 8150 برخوردار خواهد بود

اسنپدراگون

اخیرا بیلد اندروید پای مخصوص گوشی هوشمند گلکسی اس9 به بیرون درز پیدا کرد و به طور اتفاقی اطلاعاتی را در خصوص دستگاه‌های جدید سامسونگ برملا ساخت. این فرم‌ویر جزییاتی را درباره نخستین تلفن همراه هوشمند تاشو سامسونگ و نسل جدید چیپست کوالکام اسنپدراگون به ما نشان می‌دهد.

چیپستی که مدت‌ها گمان می‌کردیم با نام اسنپدراگون 855 عرضه می‌شود حالا به نظر می‌رسد که اسنپدراگون 8150 نام خواهد داشت. این نخستین چیپست کوالکام برپایه لیتوگرافی 7 نانومتری FinFET بوده و براساس اطلاعات منتشر شده بسیار قدرتمند می‌باشد.

اما در اطلاعاتی که توسط بیلد مذکور فاش شده به جزییات جالبی در مورد یک دستگاه تاشو نیز برمی‌خوریم. با دی‌کامپایل کردن یک فایل فریم‌ورک-رز می‌توان فایلی‌هایی که به اسم رمز احتمالی این گوشی هوشمند جدید و جنجالی اشاره دارند را مشاهده نمود. همچنین فایل‌های دیگری نیز بدست آمد که نام تجاری نسل جدید چیپست رده‌بالا کوالکام را مشخص نمودند.

براساس گزارش یکی از منابع معتبر، گوشی هوشمند تاشو سامسونگ از اسم رمز جالب Winner برخوردار خواهد بود. فایلی با نام winnerlte نیز در فرم‌ویر مذکور شناسایی شده است. این گوشی هوشمند می‌تواند از یک چیپست Exynos بهره ببرد چرا که سامسونگ به منظور متمایز نمودن نسخه‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون از حرف q در انتهای اسم رمز دستگاه استفاده می‌کند.

همچنین از آنجایی که این اطلاعات در یک بیلد اندروید 9 پای درز کرده این احتمال وجود دارد که گوشی هوشمند تاشو سامسونگ به صورت پیش‌فرض از این نسخه سیستم عامل اندروید بهره ببرد. هنوز جزییات زیادی در خصوص این محصول جنجالی وجود ندارد اما انتظار داریم در جریان رویداد SDC 2018 سامسونگ که ماه آینده برگزار خواهد شد، اطلاعات جدیدی منتشر شود.

شایان ذکر است که اطلاعاتی موجود در فرم‌ویر فاش شده هنوز به تایید نرسیده‌اند بنابراین هیچ چیز قطعی نبوده و ممکن است چیپست‌های Snapdragon 8150 تا یکسال دیگر به بازار عرضه شوند که البته منطقی نیز هست چرا که انتظار می‌رود گوشی‌ هوشمند تاشو سامسونگ به صورت انبوه در سال 2019 و حتی اواخر آن عرضه شود.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید