موبایل

نسخه اسنپدراگون Galaxy S10 عملکرد بهتری از نسخه اگزینوس دارد

اسنپدراگون

در جریان رویداد Qualcomm Snapdragon Summit که به تازگی توسط کمپانی کوالکام برگزار شد این تولیدکننده تراشه از پلتفرم جدید اسنپدراگون 855 به عنوان چیپست پرچمدار سال 2019 خود رونمایی کرد. به احتمال زیاد بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمداری که در سال میلادی آینده روانه بازار می‌شود به این چیپست قدرتمند مجهز خواهند بود.

بدون شک این موضوع در خصوص پرچمدار جدید سری گلکسی اس سامسونگ یعنی Galaxy S10 نیز صادق بوده و یکی از گزینه‌هایی که از چیپست جدید کوالکام بهره خواهد برد همین گوشی می‌باشد. در همین راستا به لطف امتیازات بنچمارکی که در حساب Weibo برنامه بنچمارک‌گیری محبوب AnTuTu منتشر شده می‌توان به وضوح دید که نسخه‌ای از Galaxy S10 که به چیپست جدید کوالکام مجهز است عملکرد بهتری را نسبت به همین گوشی با چیپست Exynos 9820 سامسونگ از خود نشان می‌دهد.

سامسونگ معمولا پرچمداران سری گلکسی اس خود را با دو چیپست متفاوت عرضه می‌کند که شامل یک نسخه با چیپست کوالکام و نسخه‌ای دیگر مجهز به چیپست بومی خود از سری اگزینوس می‌شود.

به هر حال اگر نتایج بنچمارکی که در تصویر مشاهده می‌شود واقعیت داشته باشد به نظر می‌رسد چیپست اسنپدراگون 855 عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس 9820 از خود نشان می‌دهد. البته باید به این توجه داشته باشید که ممکن است این نتایج دقیق نباشند و همچنین این احتمال وجود دارد که نسخه‌های نهایی گلکسی اس10 مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

علاوه بر این سامسونگ تمام تلاشش را خواهد کرد تا با بهینه‌سازی هر دو نسخه از عملکرد یکسان و هم سطح آنها اطمینان حاص نماید. البته باتوجه به نتایج منتشر شده شاید این کمپانی مجبور شود از حداکثر پتانسیل چیپست اگزینوس 9820 خود به منظور برابری با چیپست پرچمدار کوالکام استفاده نماید؛ در غیراینصورت ممکن است سامسونگ به عمد کارایی چیپست اسنپدراگون 855 را محدود کند که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید