موبایل

محافظ صفحه حسگر اثرانگشت گلکسی اس10 را از کار می‌اندازد

محافظ صفحه نمایش

همان طور که می‌دانید گوشی هوشمند گلکسی اس10 نخستین دستگاهی از سوی سامسونگ خواهد بود که از یک حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای بهره می برد. قابل ذکر است که این نوع از تکنولوژی حسگرهای اثرانگشت را تا به این لحظه در گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط برندهای چینی شاهد بودیم و حالا سامسونگ در تلاش است تا از این قافله عقب نماند.

اما برای آن دسته از کاربرانی که پس از خرید یک گوشی هوشمند اولین کاری که می‌کنند نصب یک محافظ صفحه نمایش یا گلس است، احتمالا این گوشی به دردشان نخواهد خورد.

در واقع به گفته کمپانی آرمادیلوتک، یک تولیدکننده لوازم جانبی موبایل مانند محافظ صفحه نمایش، که محصولاتش را معمولا برای پرچمداران عرضه می‌کند اعلام نموده که در تست‌هایی که بر روی نمونه‌های واقعی گوشی گلکسی اس10 سامسونگ انجام داده متاسفانه نصب محافظ صفحه نمایش باعث از کار افتادن حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای این گوشی خواهد شد.

این موضوع بدون شک یک نگرانی جدی برای کاربران حساسی خواهد بود که به هیچ عنوان دوست ندارند یک گوشی هوشمند گران قیمت مانند گلکسی اس10 را بدون محافظ‌های صفحه نمایش جانبی مورد استفاده قرار دهند. به گفته این کمپانی تولیدکننده لوازم جانبی، قاب Vanguard که برای این گوشی هوشمند عرضه خواهد شد به همین دلیل از یک محافظ صفحه نمایش بهره نخواهد برد.

البته توجه داشته باشید این موضوع ممکن است در محافظ‌های صفحه نمایش سایر کمپانی‌ها دیده نشود و محصولات آنها بدون مشکل جدی با این حسگر جدید اثرانگشت سامسونگ سازگاری داشته باشند. در واقع در حال حاضر نیز هستند گوشی‌های هوشمندی که از حسگرهای اثرانگشت درون صفحه‌ای بهره برده و به کاربر اجازه می‌دهند بدون مشکل از محافظ صفحه نمایش نیز استفاده کنند.

به هر حال برای اینکه به طور قطعی از این موضوع مطمئن شویم باید تا تاریخ 20 فوریه، یعنی زمانی که سامسونگ از گوشی یا گوشی‌های هوشمند گلکسی اس10 رونمایی می‌کند، صبر کنیم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید