سایر گجت‌ها

لکسار نخستین کارت حافظه SD یک ترابایتی جهان را عرضه می‌کند

لکسار

حتما شنیده‌اید که عکاسی یک هنر است و برای ثبت تصاویری زیبا و تاثیرگذار لزوما نباید از وسایلی گران‌قیمت و مدرن استفاده کرد. اما بدون شک در برخی از رشته‌های عکاسی بهره بردن از دوربین عکاسی و سایر تجهیزات در سطح پیشرفته می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. عکاسی خیابانی یکی از این رشته‌هاست که معمولا افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نگرانی‌های مختلفی دارند.

از جمله مهمترین این نگرانی‌ها می‌توان به توانایی شارژدهی باتری دوربین و همچنین ظرفیت کارت حافظه اشاره نمود. این دو فاکتور در واقع تعداد عکس‌هایی که می‌توانید به ثبت برسانید را مشخص می‌کنند. اما علاوه بر ظرفیت ذخیره‌سازی کارت حافظه، سرعت ذخیره‌سازی آن نیز به خصوص در دوربین‌های حرفه‌ای با حسگرهای چند ده مگاپیکسلی از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. برای مثال بسیاری از عکاسان تصاویر را در فرمت RAW ذخیره می‌کنند که حجم بسیار بالایی دارند.

اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید مطمئنا به یک کارت حافظه با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا نیاز خواهید داشت. خبر خوب اینکه کمپانی لکسار نخستین کارت حافظه جهان از نوع SD و با ظرفیت قابل توجه 1 ترابایتی را عرضه کرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که سن‌دیسک چند سال پیش برای اولین بار از چنین کارت حافظه‌ای صحبت کرد و در واقع به نوعی از آن رونمایی نیز نمود اما متاسفانه این محصول تا به این لحظه به مرحله تولید انبوه نرسید.

بدین ترتیب کارت حافظه SD یک ترابایتی لکسار از این فرصت استفاده نموده و اکنون خود را به عنوان نخستین کارت حافظه اس‌دی با چنین ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی مطرح کرده است.

این کارت حافظه یک ترابایتی از نوع 633x SDXC UHS-I سرعت خواندن حداکثر 95 مگابایت بر ثانیه را ارائه داده و در زمینه فیلمبرداری نیز سرعتی در سطح کلاس V30 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کارت حافظه SD یک ترابایتی جدید لکسار هم اکنون با قیمت نسبتا گران 400 دلاری قابل تهیه می‌باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید