شبکه و اینترنت

نت‌گیر روترهای جدید Nighthawk سازگار با WiFi 6 را معرفی کرد

نت‌گیر روترهای جدید Nighthawk سازگار با WiFi 6 را معرفی کرد

زمانی فرا می‌رسد که باید یک روتر جدید را خریداری کنید. اگر تجربه کافی نداشته باشید بدون شک در میان انبوهی از مدل‌های موجود در بازار گیج و سردرگم خواهید شد. این موضوع به خصوص برای کاربرانی که صرفا دنبال یک روتر استاندارد با امکانات معمول و منطقی هستند بدتر هم می‌شود، چرا که روترهای تخصصی و بسیار حرفه‌ای شاید تنوع بالایی نداشته باشند و طبیعتا انتخاب آنها نیز آسان‌تر انجام بگیرد.

برای مثال یک کاربر عادی از استانداردهایی مانند WiFi 802.11ac و a/b/g/n چیز زیادی سر در نمی‌آورد. اما اگر اخبار حوزه شبکه را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که سازمان غیرانتفاعی WiFi Alliance در سیاست‌گذاری جدید خود تصمیم گرفته تکنولوزی وای‌فای نسل بعد خود را با نام ساده و قابل درک WiFi 6 ارائه نماید.

در این بین اگر به دنبال خرید یک روتر سازگار با این فناوری ارتباطی بی‌سیم هستید، کمپانی نت‌گیر چند گزینه مناسب در سری Nighthawk برای شما آماده کرده است. این روترهای جدید تحت عنوان Nighthawk AX8 و AX12 عرضه شده و همان‌ طور که معمولا از محصولات این کمپانی انتشار می‌رود، از نظر ظاهری شباهتی با روتر معمولی شما ندارند!

Nighthawk

به گفته نت‌گیر این طراحی متفاوت تنها به علت جذابیت ظاهری نبوده و امکان قرار دادن آنتن‌ها را در مکانی موثر و کارآمدتر به تیم طراحی داده است. هر دو روتر جدید سری Nighthawk امکان مدیریت ترافیک دیتای بی‌سیم تا حداکثر 6Gbps را داشته و از یک پردازنده چهارهسته‌ای اختصاصی به منظور مدیریت هرچه بهتر بهره می‌برند.

روترهای جدید Netgear همچنین چند پورت شبکه یا اترنت را برای کاربرانی که هنوز هم اتصال سیمی را ترجیح می‌دهند ارائه نموده و یک پورت 5Gbps برای لینک کردن اینترنت نیز فراهم شده است. چند پورت USB 3.0 نیز برای اتصال دستگاه‌هایی مانند پرینتر یا ذخیره‌سازهای اکسترنال در نظر گرفته شده و از دستیارهای مجازی الکسا و گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می‌‌شود.

مدل Nighthawk AX8 با قیمت 400 دلار در 21 دسامبر سال جاری و AX12 نیز در سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید