سخت‌افزار

عرضه اولین حافظه رم DDR4-4866 توسط کمپانی کورسیر

کمپانی کورسیر در تازه‌ترین اقدام از حافظه‌های رم سری Vengence LPX خود پرده برداشت. از جمله نقاط قوت و عطف طراحی و توسعه ماژول‌های فوق می‌توان به مشخصه CAS 18 آن‌ها اشاره کرد که در دسترسی به مقادیر فرکانسی بالا و پایداری سیستم می‌تواند تأثیرگذار ظاهر شود. ماژول‌های DDR4-4866 مگاهرتز جدید معرفی شده از مقادیر تایمینگ مشابه با حافظه‌های اصلی DDR4-3600 بهره می‌برد، اما نیاز به افزایش اندک ولتاژ (و یا حتی استفاده از یک فن خنک‌کننده کوچک) جهت حفظ حالت پایدار سیستم لازم و ضروری می‌باشد.

یکی از ماژول‌های حافظه رم معرفی شده با پارت نامبر CMK16GX4M2Z4866C18 در تاریخ دوازدهم سپتامبر از طریق وب‌سایت Newegg (با قیمت اولیه 860 دلار) و همچنین فروشگاه‌های کمپانی کورسیر در ایالات‌متحده آمریکا (با قیمت اولیه 950 دلار) و اروپا (با قیمت اولیه 975 دلار) عرضه شده است. میزان ولتاژ مورد نیاز جهت دستیابی به فرکانس DDR4-4866 مگاهرتز از جانب توسعه‌دهندگان برابر با 1.50 ولت اعلام شده است که در نوع خود معقول به شمار می‌رود. کمپانی کورسیر سازگاری حافظه‌های اصلی جدید خود با مادربردهای ASUS ROG Crosshair VIII Formula ،MSI MEG X570 Godlike و MSI Prestige X570 Creation را هنگام استفاده در کنار نسل سوم پردازنده‌های رایزن تضمین کرده است.

آیا زیبایی ظاهری و جلوه‌های نورپردازی برای شما از اهمیت برخوردار است؟ کمپانی کورسیر با استفاده از مقادیر ولتاژی یکسان اقدام به توسعه حافظه اصلی دیگری در فرکانس 4700 مگاهرتز و مشخصه CAS 19 کرده است. فرآیند خنک‌سازی این ماژول نیازمند فن نمی‌باشد که این مهم در فزونی نمایش جلوه‌های نورپردازی و مشاهده آن‌ها تأثیرگذار می‌باشد. دو حافظه اصلی معرفی شده (Vengence LPX و Vengence RGB Pro) در قالب یک کیت شانزده گیگابایتی (2x8GB) به بازار عرضه شده و مقادیر تایمینگ آن‌ها به ترتیب برابر با 46-26-26-18 و 46-26-26-19 در نظر گرفته شده است. نظر شما چیست؟ آیا محصولات جدید و تازه‌نفس کمپانی کورسیر می‌توانند همانند گذشته موفق ظاهر شده و افتخارآفرینی‌های گوناگونی را تحت نام خود به ثبت برسانند؟

منبع: TomsHardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *