سخت‌افزار

افزایش تقاضا در بازار کامپیوتر شخصی و کاهش 8 درصدی عرضه ناشی از کرونا

افزایش تقاضا در بازار PC؛ اما کاهش 8 درصدی عرضه در سه‌ماهه نخست 2020

اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش اشتیاق کاربران به یادگیری اینترنتی و یا کارکردن به صورت دورکاری، میزان تقاضا در بازار کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه نخست سال 2002 افزایش یافته است، اما در کمال تعجب میزان عرضه کامپیوترهای شخصی و قطعات سخت‌افزاری دقیقا به علت مشابه، یعنی شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در مدیریت زنجیره تامین به وجود آورد، کاهش یافته است.

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط Canalys منتشر شده، در سه‌ماهه نخست سال جاری مجموعا 53.7 میلیون دستگاه لپ‌تاپ، دسکتاپ و ورک‌استیشن به فروش رسیده است. فروشندگان برتر در این لیست گردآوری شده شامل لنوو، اچ‌پی و دل می‌شود که همگی عملکرد خوبی را نشان داده‌اند. اما به نظر می‌رسد اپل با کاهش فروش 20 درصدی مواجه شده است.

افزایش تقاضا در بازار PC؛ اما کاهش 8 درصدی عرضه در سه‌ماهه نخست 2020

از آنجایی که مردم برای خرید تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز خود برای دورکاری یا یادگیری آنلاین به فروشگاه‌ها هجوم آوردند، موجودی محصولاتی که در این مراکز عرضه می‌شدند به سرعت به اتمام رسید. از سوی دیگر با کاهش میزان تولید محصولات اینتل و همچنین تعطیلی بسیاری از کارخانجات چینی، عرضه محصول به بازار دچار مشکلات قابل توجهی شد.

به نظر می‌رسد قیمت در تصمیم‌گیری کاربران مهم‌ترین عامل نبوده و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت فروشندگان کامپیوترهای شخصی در این بازه زمانی سود مناسبی را تجربه کرده باشند. علاوه بر این، با توجه به رفع مشکلات تولید و عرضه، افزایش فروش کامپیوترهای شخصی شامل انواع دسکتاپ، لپ‌تاپ و ورک‌استیشن احتمالا در سه‌ماهه بعدی باز هم تکرار خواهد شد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید