سخت‌افزار

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ 4 ممکن است به دستگیری فرد توسط پلیس منجر شود!

نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل در صورت سقوط شخص می‌تواند به کمک وی بشتابد!

کمپانی اپل در بین معرفی ویژگی‌های جدیدترین ساعت هوشمند خود (اپل واچ 4) به قابلیت جالب توجهی اشاره کرده و آن هم توانایی دستگاه در شناسایی سقوط فرد و انجام اقداماتی جهت یاری رساندن به وی می‌باشد. این اقدامات در حالت کلی مواردی را نظیر تماس با واحدهای درمانی و یا پلیس شامل می‌شود، به این صورت که ساعت هوشمند پس از سقوط فرد بر روی زمین پیغامی را برای وی نمایان ساخته و در صورت عدم تائید آن در مدت زمان مشخص، ساعت به‌صورت کاملاً خودکار با شماره 911 جهت اعزام نیروی پلیس به موقعیت فرد تماس می‌گیرد. قابلیت فوق اگرچه در نوع خود بسیار خلاقانه به شمار می‌رود، اما به‌گونه‌ای ممکن است زمینه‌ساز جستجوی منزل توسط پلیس و سپس دستگیری شما را نیز فراهم آورد.

خانوم Elizabeth Joh، استاد رشته حقوق دانشگاه کالیفرنیا در جدیدترین توییت خود خاطر نشان کرده است که با استفاده از تماس با شماره 911، شما به‌گونه‌ای نیروی پلیس را دعوت به بررسی خود می‌کنید که در نتیجه آن اگر آیتم و یا وسیله‌ای غیر قانونی و متعلق به شما در معرض دید باشد، دستگیری دیگر غیرقابل اجتناب به شمار می‌رود.

“فرض کنید که ساعت شما به‌صورت کاملاً تصادفی با پلیس تماس برقرار می‌کند. بند چهارم قانون مراقبت از جامعه بیان می‌دارد که نیروی پلیس بدون در دست داشتن حکم قضایی می‌تواند به جستجو و بررسی منزل شما بپردازند. در معرض دید بدان معنی است که آن‌ها می‌توانند اجناس قاچاق و یا شواهد و مدارک موجود را بر علیه شما ضبط کنند. کارتون خوب بوده بچه‌ها”.

به نظر می‌رسد که قانون نیروی پلیس را در حالت عادی از تدارک جستجوهای غیرمنطقی از مردم باز می‌دارد، اما از آنجایی که ساعت هوشمند متعلق به فرد با پلیس تماس گرفته است، لذا درهای جستجوی قانونی منزل و یا وسایل شخصی شما توسط پلیس به روی آن‌ها باز شده است.

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ 4

بدون شک مفید بودن قابلیت تشخیص سقوط نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل (اپل واچ 4) غیرقابل بحث می‌باشد، اما برخی از کاربران با توجه به این مهم درخواست تغییر رفتار پیش‌فرض محصول و برقراری تماس با شماره اضطراری وارد شده به جای 911 را از اپل دارند، حال آیا این مهم از جانب کمپانی نامبرده مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست. لازم به ذکر است که قابلیت تشخصی سقوط اپل واچ 4 در حالت پیش‌فرض نیز غیرفعال است.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید