سخت‌افزار

نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل در صورت سقوط شخص می‌تواند به کمک وی بشتابد!

نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل در صورت سقوط شخص می‌تواند به کمک وی بشتابد!

اگرچه مشخص‌ترین دگرگونی ایجاد شده از جانب کمپانی اپل در قالب محصول اپل واچ 4 تغییر اندازه صفحه نمایشگر آن می‌باشد، اما تغییرات موجود در بطن دستگاه بهبودها و بهسازی‌های بیشتری را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها نیز بسیار خلاقانه جلوه می‌کنند. به‌عنوان مثال یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به سری چهارم ساعت هوشمند اپل تشخیص سقوط می‌باشد که بر طبق آن اگر فرد در حال سقوط بر روی زمین باشد، ساعت آن را تشخیص و در صورت نیاز به یاری وی می‌شتابد (با تماس با مراکز درمانی، پخش صدای هشدار و یا …).

به‌نظر می‌رسد که بر طبق پستی ارسال شده در شبکه ردیت، قابلیت تشخیص سقوط در حالت پیش‌فرض غیرفعال بوده و استفاده از آن نیازمند مراجعه به منوی تنظیمات و فعالسازی مجدد گزینه منتسب به آن می‌باشد. علاوه بر آن کمپانی اپل نیز در صفحه پشتیبانی خود خاطر نشان کرده است که قابلیت مذکور به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال می‌باشد، مگر اینکه فرد پوشنده از حداقل 65 سال سن و یا بیشتر برخوردار باشد. بر طبق گفته اپل:

“اگر در هنگام تنظیم پیکربندی ساعت هوشمند اپل واچ 4 سن خود را وارد کرده و مقدار آن 65 و یا بیشتر باشد، این ویژگی به‌صورت کاملاً خودکار فعال می‌شود”.

هنوز مشخص نیست که چرا قابلیت تشخیص سقوط برای کاربران کمتر از 65 سال غیرفعال است، اما احتمال می‌رود که دلیل آن به صرفه‌جویی در مصرف باتری مربوط باشد.

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ 4

در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن اپل واچ در تلفن همراه هوشمند (آیفون) خود و سپس انتخاب نرم‌افزار My Watch، از طریق دسته‌بندی Emergency SOS به فعالسازی و یا غیرفعالسازی گزینه تشخیص سقوط (Fall Detection) اقدام نمایید. ویژگی مذکور تاکنون با ارائه هشدار به فرد پوشنده در خصوص نرخ‌های غیر عادی و بسیار بالا یا پایین ضربان قلب بسیار مفید واقع شده که عملکرد آن نجات جان افراد را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است، بنابراین قابلیت مذکور بدون شک می‌تواند بسیار مفید واقع شده و توسعه آن خلاقیتی عظیم از جانب کمپانی اپل به شمار می‌رود.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید