سخت‌افزار

کمپانی Meitu از شراکت رسمی خود با شیائومی در تولید تلفن‌های همراه پرده برداشت

کمپانی Meitu از شراکت رسمی خود با شیائومی در تولید تلفن‌های همراه پرده برداشت

کمپانی Meitu، از جمله تولیدکنندگان دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند در کشور چین در جدیدترین گزارش خود از شراکت استراتژیکی با کمپانی شیائومی پرده برداشته است. بر طبق قراردادهای عقد شده میان دو کمپانی فوق، کمپانی شیائومی اکنون به تأمین برند، سخت‌افزار و تمامی فناوری‌های مورد نیاز Meitu در حوزه طراحی و توسعه تلفن‌های همراه هوشمند مبادرت می‌ورزد. این مهم بدان معنی است که محصولات کمپانی Meitu اکنون توسط شیائومی تولید شده و فعالیت کمپانی مذکور تنها محدود به نوشتن الگوریتم‌ها و فناوری‌های مختلف جهت بهبود کیفیت تصویربرداری منتهی می‌شود. کمپانی Meitu در حوزه تولید اپلیکیشن‌ها و تلفن‌های همراه سلفی محور از اسم و آوازه بلندی برخوردار می‌باشد.

مسئولیت انجام اقداماتی نظیر طراحی، تحقیق، توسعه، ساخت، فروش و بازاریابی محصولات تحت برند Meitu بر طبق قراردادهای عقد شده اکنون بر عهده کمپانی شیائومی واگذار شده است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که شیائومی به‌صورت مؤثری کنترل کمپانی Meitu را بدون پرداخت حتی کوچک‌ترین هزینه‌ای بر عهده می‌گیرد. جزئیات منتشره پیرامون این موضوع حکایت از آن دارند که کمپانی شیائومی مبلغی را حتی به‌صورت پیش پرداخت نیز ارائه نکرده است.

شیائومی بابت فروش هر واحد از محصولات تحت برند Meitu تنها 10 درصد از میزان سود کسب شده را به کمپانی فوق پرداخت کرده و روند این مهم به مدت پنج سال ادامه پیدا می‌کند. پس از اتمام بازه زمانی قید شده در قرارداد، کمپانی شیائومی مبلغ 10 میلیون دلار را بر هر سال باید به Meitu پرداخت نماید.

شراکت کمپانی Meitu و شیائومی

کمپانی Meitu اخیراً با چالش‌های فراوانی در حوزه طراحی و توسعه تلفن‌های همراه هوشمند خود مواجه شده است. کمپانی فوق در سال جاری میلادی تنها یک محصول جدید را عرضه کرده است که در مقایسه با پنج دستگاه منتشر شده در سال 2017 بسیار کمتر می‌باشد. تمامی موارد موجود حکایت از ضرر خالصی بین 137 تا 173 میلیون دلار برای کمپانی فوق را دارند؛ اما قرارداد مذکور می‌تواند فرصتی را برای ادامه فعالیت برند Meitu به وجود آورده و کمپانی مذکور را از ورطه غرق شدن رهایی بخشد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید