سخت‌افزار

مدیاتک پردازنده Helio P70 خود را برای گوشی‌های میان‌رده ارائه می‌کند

Helio P70

وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند اندرویدی میان‌رده می‌شود معمولا پردازنده‌های مدیاتک نیز جز جدایی‌ناپذیری از آنها به حساب می‌آیند. کمپانی مدیاتک امروز از چیپست جدید خود تحت عنوان Helio P70 رونمایی کرد. چیپستی که قرار است به عنوان جانشین مدل P60 محسوب شود.

چیپست هلیو پی70 از بهبودهای مختلف و البته نه چندان بزرگی بهره می‌برد که سطح عملکردی گوشی‌های هوشمند میان‌رده را تا حد محسوسی افزایش می‌دهد. مدیاتک در چیپست جدیدش بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی و بهبود آنها تمرکز ویژه‌ای داشته است.

چیپست Helio P70 از یک پردازنده هشت هسته‌ای شامل چهار هسته ARM Cortex-A73 و همچنین چهار هسته Cortex-A53 به همراه 2 مگابایت حافظه کش سطح دو برخوردار می‌باشد. این پردازنده از حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x و حافظه‌های ذخیره‌سازی eMMC 5.1 و UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند.

وظیفه پردازش المان‌های گرافیکی در چیپست هلیو پی70 برعهده یک تراشه گرافیکی ARM Mali-GPU MP3 می‌باشد. سیستم دوربین دوتایی شامل یک سنسور 24 و 16 مگاپیکسلی و یا یک دوربین با سنسور حداکثر 32 مگاپیکسلی نیز در این چیپست جدید پشتیبانی می‌شود که خب برای یک گوشی هوشمند میان‌رده اندرویدی کاملا قابل قبول و عالی به حساب می‌آید.

Helio P70

Helio P70 به یک APU چند هسته‌ای با سرعت هسته 525 مگاهرتزی مجهز است تا به خوبی پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی را به انجام برساند. به گفته مدیاتک موتور هوش مصنوعی موجود در این سیستم‌روی‌چیپ 10 الی 30 درصد عملکرد سریع‌تری را نسبت به مدل قبلی ارائه می‌کند.

چیپست جدید مدیاتک همچنین به لطف قابلیت‌هایی مانند زیبایی چهره و بهبود پوست همزمان، تشخیص صحنه و واقعیت افزوده تجربه کاربری جدیدی را در بخش دوربین به کاربر ارائه می‌دهد. علاوه بر این یک قابلیت تشخیص چهره برپایه یادگیری ماشینی عمیق نیز به کار گرفته شده که تا 90 درصد دقت دارد.

مدیاتک تولید انبوه Helio P70 را آغاز کرده و انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند مجهز به این چیپست جدید در ماه آینده روانه بازار شوند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید